Apple bije kolejne rekordy, MacBooki Air w tym roku będą jeszcze tańsze

Apple bije kolejne rekordy, MacBooki Air w tym roku będą jeszcze tańsze05.02.2015 14:24

Nawet jeśli nie darzysz szczególną estymą sprzętu Apple, aplanujesz w tym roku kupić ultrabooka, to i tak może się okazać, żeweźmiesz nowego MacBooka Air – choćby dlatego, że będzie tańszyod swoich konkurentów z Windows. Wiarygodne źródła z Tajwanu donosząo odczuwalnych obniżkach cen, dzięki którym Apple jeszcze bardziejumocni swoją pozycję w segmencie komputerów premium.

W czasie gdy producenci PC z niepokojem patrząw przyszłość, zastanawiając się jak przeżyć w świecie, w którymlicencje na Windows 10 rozdawane będą za darmo dla posiadaczystarszego sprzętu, zniechęcając ich do kupowania nowych komputerów,Apple może liczyć na kolejny udany rok, wprowadzając na rynek nowemodele i zwiększając różnorodność swojej oferty.

Przepaść jaka dzieli Cupertino i pozostałych producentów PCpogłębia się coraz bardziej. Tylko w czwartym kwartale zeszłego rokuApple mogło pochwalić się wzrostem sprzedaży komputerów osobistych oponad 14% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego,podczas gdy sprzedaż maszyn z Windows zmniejszyła się globalnie o2,4%. Prognozy na 2015 są dla producenta Maków równie dobre –sprzedaż ma wzrosnąć o 10-15% w stosunku do roku 2014, do poziomu20-23 mln sztuk. W tym samym czasie rynek komputerów z Windowsskurczyć się ma o 3,3%.

Czy tak będzie wyglądał 12-calowy MacBook Air? (przeciek z chińskiego serwisu ifanr)
Czy tak będzie wyglądał 12-calowy MacBook Air? (przeciek z chińskiego serwisu ifanr)

Analitycy tajwańskiego DigiTimes Research uważają, że w tejsytuacji Apple pozwoli sobie na zmianę strategii cenowej. Firma,która cieszy się ogromną jednostkową marżą na swoich produktach,będzie mogła po premierze 12-calowego modelu MacBooka Air obniżyćceny modeli 11- i 13-calowych. Sądząc po dotychczasowej polityceCupertino, obniżka wyniesie 100 dolarów. Najtańszy 11-calowy laptop,sprzedawany obecnie w USA za 899 dolarów i eurozonie za 899 euro,byłby wówczas dostępny za 799 dolarów (799 euro).

12-calowy MacBook Air ma być niewiele grubszy od iPada (źródło: ifanr)
12-calowy MacBook Air ma być niewiele grubszy od iPada (źródło: ifanr)

Dla potentatów rynku PC to kłopotliwa sytuacja – ichzdolność do odróżnienia się od konkurencji jest znacznie mniejsza niżw wypadku Apple, lojalność klientów jest niewielka, a sporą częśćmarży „zjadają” koszty licencji Windows. Co gorsza, choćtacy producenci jak Dell robią dobrą minę do złej gry, przekonującże rozmiary ich sprzętu są optymalne, nowy12-calowy MacBook Air, będzie urządzeniem cieńszym od nich,przynajmniej równie wydajnym i działającym na baterii znaczniedłużej.

Najwyraźniej jesteśmy więc świadkami odtworzenia na rynku PCsytuacji znanej z rynku smartfonów. Apple praktycznie całkowiciezdominowało tam segment premium, iPhone 6 sprzedaje sięnieporównywalnie lepiej niż flagowce Samsunga, Sony czy LG, a jakpokazują badania rynku, klienci nawet niespecjalnie chcą obniżek cen– zależy im bardziej na tym, by sprzęt Apple był najlepszy.Stąd też sprzedażowe rekordy, mimo że średnia cena sprzedaży iPhone'awciąż rośnie.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.