Apple blokuje wybrane konta. iPhone może stracić dostęp do podstawowych usług

Apple blokuje wybrane konta. iPhone może stracić dostęp do podstawowych usług16.11.2018 18:18
Wybrani użytkownicy mogli zostać wylogowani z Apple ID. (depositphotos)

W internecie przybywa zgłoszeń zaniepokojonych użytkowników urządzeń Apple. Skarżą się oni na komunikat informujący o zablokowaniu konta. Zostają oni wówczas wylogowani z Apple ID, tracąc dostęp do wielu podstawowych usług.

Problem został zauważony przez serwis 9to5Mac. Na oficjalnym forum pomocy Apple i mediach społecznościowych pojawiło się już sporo postów ze wspomnianym komunikatem. Wyświetlany jest on m.in. na iPhone’ach. Właściciele iUrządzeń wskazują, że przed pojawieniem się komunikatu używali swoich smartfonów normalnie, nie udostępniając nikomu Apple ID.

źródło: 9to5Mac
źródło: 9to5Mac

Apple nie ujawnił jeszcze przyczyny problemu. Jednak specjaliści z firmy Bitdefender zebrali kilka najbardziej prawdopodobnych hipotez, które pojawiły się w internecie. Pierwszą wymienioną przyczyną jest próba włamania na serwery Apple. Kolejna hipoteza wskazuje na błąd w kodzie oprogramowania smartfonów, który doprowadził do uruchomienia blokady, co jak najbardziej jest możliwe – firma z Cupertino ma ostatnio problemy z zapewnieniem najwyższej jakości, do której wcześniej zostali przyzwyczajeni klienci.

Zablokowanie kont może być również spowodowane przez masowe próby logowania do usług Apple za pomocą haseł, które wykradziono od firm trzecich. Jest to częsta praktyka stosowana przez przestępców, wykorzystująca niefrasobliwość użytkowników używających tych samych poświadczeń w wielu serwisach online. Aczkolwiek, jak już wcześniej wspomniałem, część poszkodowanych twierdzi, że ich hasła były wykorzystywane wyłącznie do logowania się w usługach Apple.

Jak dalej informuje Bitdefender, kolejną przyczyną może być mechanizm, który Apple posiada do aktywnej ochrony swoich klientów używających tych samych poświadczeń w różnych usługach. Producent iPhonów może bowiem teoretycznie monitorować naruszenia w firmach trzecich oraz bazy wykradzionych poświadczeń i na tej podstawie przewidywać, którzy klienci są zagrożeni. Jeśli istniałoby zagrożenie użytkowników, to firma Apple mogłaby podjąć decyzję o zablokowaniu wybranych kont.

Moje konto Apple ID zostało zablokowane – co teraz?

Niestety, ponowne wprowadzenie hasła w celu odblokowania konta nie zawsze pomaga. Wybrane konta są zamrażane. Wówczas najlepszym rozwiązaniem jest kontakt bezpośrednio z firmą Apple. Warto przede wszystkim odwiedzić oficjalną stronę pomocy, który dokładnie opisuje, jak należy postępować, gdy konto Apple ID zostało zablokowane.

Warto także włączyć uwierzytelnianie dwuskładnikowe, które często stanowi skuteczną ochronę w próbach włamania się na konto.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.