Apple Event 2020, czyli msza śnięta (opinia)

Apple Event 2020, czyli msza śnięta (opinia)15.09.2020 23:05

Jeśli wrześniowe imprezy z cyklu Apple Event są mszami, jak nazywają je fani marki z Cupertino, to tegoroczna edycja nie zdołała wyjść poza introit. A towarzyszący im kult świętości pogubił kilka liter i oto wyszła senność. Krótko: naprawdę słabo to wyglądało.

Przez lata Apple przyzwyczaił nas do tego, że to właśnie wrześniowa impreza jest punktem kulminacyjnym całego roku. I nie ma co ukrywać, dlaczego tak się stało: dotychczas było to miejsce premier kolejnych iPhone'ów, zdecydowanie najbardziej ikonicznego produktu w całym portfolio Apple. Dotychczas – bo akurat w tym roku nowego iPhone'a na Apple Event zabrakło.

Gdyby chcieć tu upchnąć jakąś zgrabną metaforę, to dostaliśmy nawet nie tyle frytki bez soli, co samą sól na kartonowym talerzyku.

Znamienne jest to, że gwiazdą wieczoru uczyniono nowy model iPada Air (od 2899 zł), który jest de facto okrojonym iPadem Pro (od 3899 zł). Ma wprawdzie nieznany dotąd procesor Apple A14, ale też zaledwie dwa głośniki, nie cztery, oraz zauważalnie uproszczoną biometrię, a mianowicie czytnik linii papilarnych w przycisku zamiast rozpoznawania twarzy.

Nowy iPad Air to po prostu uboższa kopia iPada Pro
Nowy iPad Air to po prostu uboższa kopia iPada Pro

Idąc ścieżką produktową, dalej jest tylko gorzej. Nowy iPad 10.2 (od 1599 zł), który na tle poprzednika wyróżnia się zmienionym procesorem, to dla większości użytkowników czysta kosmetyka. Już dwa wcześniejsze modele pod względem szybkości działania nie budzą żadnych zastrzeżeń.

Pojawił się też Apple Watch 6 z miernikiem natlenienia krwi (1899 zł), a także ekonomiczny Apple Watch SE (1299 zł). Przy czym z tym ostatnim wiąże się pewien paradoks: choć jest reklamowany jako niedrogi, to jednak nie będzie najtańszym Apple Watchem, gdyż w sprzedaży pozostaje kilkuletni model serii 3 (999 zł).

Jedna z atrakcji wieczoru: bransoletka do zegarka
Jedna z atrakcji wieczoru: bransoletka do zegarka

Nie mając sprzętowego arsenału, producent poszedł w usługi, skądinąd z roku na rok przynoszące mu coraz większe zyski. I tak dowiedzieliśmy się o dwóch nowych propozycjach. Po pierwsze – usługa Fitness+ zapewni dostęp do materiałów treningowych autorstwa znanych instruktorów. Po drugie – usługa Apple One zagreguje wszystkie dotychczasowe oferty w kilka pakietów.

Ciekawe? Na pewno swych entuzjastów znajdzie – tyle, że żadne z powyższych ogłoszeń nie jest informacją godną kalibru generowanego przez Apple Event. To raczej drobiazgi, które do tej pory firma z Cupertino serwowała nam w didaskaliach. Albo informacjach prasowych.

Z tego wszystkiego wyłaniają się jedynie nowe wersje systemów operacyjnych, które, jak się okazuje, zobaczymy już 16 września. iOS 14, iPadOS 14, tvOS 14 oraz watchOS 7 — wszystkie mają trafić do użytkowników w tym samym momencie. I trochę paradoksalnie, właśnie ta informacja—zaserwowana na sam koniec imprezy, dodajmy—sprawiła, że nie przespałem epilogu.

Jasne, każdy rozsądny człowiek doskonale zdaje sobie sprawę z sytuacji epidemicznej: zaburzonych łańcuchów dostaw i ogólnego chaosu logistycznego. Pytanie: po co w takim wypadku szarga się opinię tak kultowej imprezy, jaką jest wrześniowy Apple Event? To nie miało sensu. To zmarnowana 1 godz. i 5 min z życia każdej osoby zainteresowanej marką Apple. Msza śnięta.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.