Apple ma dobry pomysł na wykorzystanie przedniej szyby w samochodzie

Apple ma dobry pomysł na wykorzystanie przedniej szyby w samochodzie06.08.2018 13:16

Oprogramowanie Apple dostępne jest już w samochodach. Po podłączeniu smartfonu do systemu infotainment, można korzystać z CarPlay. Względem wybranych wbudowanych rozwiązań ma jednak kilka niedociągnięć, w tym m.in. brak dostępu do ekranu HUD w samochodzie. Niebawem może się to jednak zmienić, Apple złożyło nowy wniosek patentowy.

Patent opisuje pomysł na wprowadzenie rozszerzonej rzeczywistości, która byłaby wyświetlana na przedniej szybkie, podobnie jak ma to miejsce w obecnie stosowanych wyświetlaczach Head-Up. Rozwiązanie Apple skupia się na autonomicznych pojazdach, ale nie ma żadnych przeciwwskazań, aby trafiło do obecnych aut, które wciąż wymagają kierowcy.

Szyba samochodu mogłaby posłużyć do informowania o podstawowych danych, jak chociażby prędkości i obowiązującego ograniczenia. Warto zwrócić uwagę, że takie dane dostępne są już w wielu nowych autach mających ekran HUD. Kolejne założenia to dostarczenie interfejsu aplikacji, np. połączenie z FaceTime (czyli także połączenia wideo). Apple chciałoby także nakładać wirtualne obiekty na obraz widoczny przez przednią szybę, co oznacza wprowadzenie rozszerzonej rzeczywistości.

Do pobrania obrazu otoczenia, który będzie niezbędny, aby następnie nałożyć na niego wirtualne obiekty, posłużyć mają czujniki, radary i kamery montowane w samochodzie. Pozwolą one wykryć nawierzchnię, znaki, kształt czy odległość obiektów. Najpewniej zbierane będą także informacje dotyczące m.in. warunków oświetleniowych.

W nowych samochodach ekran Head-Up widoczny jest najczęściej tylko dla kierowcy. Patent Apple opisuje natomiast zastosowanie do kilku wyświetlacz rozszerzonej rzeczywistości, które znajdowałaby się w różnych częściach szyby i byłyby dostępne także dla pasażerów. Obraz AR mógłby być nakładany na pasy na jezdni, wskazując, którym powinniśmy jechać.

Część z założeń patentu mogłaby trafić do już produkowanych samochodów. W końcu używając Apple CarPlay nie otrzymamy wskazań nawigacji na ekranie Head-Up, co jest całkiem komfortowym rozwiązaniem. Wskazania mogłyby posłużyć także do informowania o nadchodzącym połączeniu czy wyświetlania listy odtwarzanych utworów.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.