Apple Music na wojennej ścieżce ze Spotify: walka nie na jakość, lecz pieniędze

Apple Music na wojennej ścieżce ze Spotify: walka nie na jakość, lecz pieniędze19.07.2016 15:05

Dla użytkowników usług muzycznych opartych na strumieniowaniu kluczową w konkurencji pomiędzy Spotify, Tidalem pozostaje kwestia możliwości oferowanych przez aplikacje oraz oczywiście wysokość opłat abonamentowych. Niemniej znacznie ważniejsza dla internetowego biznesu muzycznego może być kwestia mniej przez nich dostrzegana, czyli model wynagradzania artystów.

A według ustaleń New York Timesa, to właśnie na tym polu toczy się najbardziej zażarta walka, która wkracza właśnie w kolejny etap. Największymi siłami na tym rynku pozostaje Spotify i Apple Music, i to właśnie Apple planuje w najbliższej przyszłości zmiany wycelowane przede wszystkim w aktualnego lidera ze Szwecji.

Spotify, w przeciwieństwie do Apple Music, oferuje możliwość nielimitowanego bezpłatnego dostępu do swojej usługi. Użytkownicy, którzy nie są abonentami wysłuchiwać muszą reklam, nie posiadają dostępu do wysokiej jakości utworów, możliwości pobierania ich, funkcji Spotify Connect, niemniej jest ich aż 70 mln, zaś płaci za Spotify 30 mln użytkowników.

Ukrócić ten proceder chce Apple, które za darmo oferuje jedynie 3-miesięczny okres próbny. Korporacja przedstawiła zatem przed Copyright Royalty Board (organ złożony z trzech sędziów federalnych orzekających w sprawach związanych z prawami autorskimi) projekt, według którego, niezależnie od modelu biznesowego realizowanego przed dostawcę usług, za każde 100 minut odsłuchanej twórczości w strimingach, artysta otrzymywać powinien 9,1 centa amerykańskiego.

Trudno zakładać, aby miało się to szczególnie odbić na przychodach samych muzyków, a nawet jeśli, to propozycja Apple jest wycelowana przede wszystkim w Spotify. Jeżeli zostanie przyjęta, to Spotify będzie zmuszone tak przebudować swoją ofertę, aby unikać dopłacania do swoich 70 mln darmowych użytkowników. I to właśnie kwestia finansów, a nie jakości oprogramowania, jest jak widać kluczowa na ciekawym styku branży muzycznej i IT, jaką są usługi muzyczne.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.