Apple naprawia błąd, który przeszkadzał w „przesiadce” z iPhone'a na inny telefon

Apple naprawia błąd, który przeszkadzał w „przesiadce” z iPhone'a na inny telefon24.05.2014 11:35

Firma Apple naprawiła po stronie serwerów błąd w iMessage, który skutecznie odbierał radość ze zmiany iPhone'a na inny telefon. Firma obiecała również niebawem wydać poprawkę dla systemu iOS, która go ostatecznie naprawi.

Osoby, które rezygnowały z iPhone'a, zawsze miały pewne problemy z odbieraniem wiadomości, ale ostatnio ich sytuacja znacznie się pogorszyła. Dopóki ktoś korzysta z iMessage na telefonie z jabłkiem, wszystko jest w porządku — od znajomych również posiadających iPhone'y dochodzą darmowe wiadomości komunikatora, dzięki czemu dodatkowo unika opłat, a od innych SMS-y. Po wylogowaniu się użytkownika z iMessage (co należy zrobić samodzielnie i co już licznych użytkowników przyprawiało o ból głowy), komunikator na innych urządzeniach powinien automatycznie przestawić się na wysyłanie SMS-ów. Niestety, w ostatnich dniach, nie zawsze się to udawało. Numer telefonu wciąż pozostawał powiązany z Apple ID i klienty uparcie starały się komunikować z numerem za pomocą protokołu Apple'a, mimo że wiadomości nie dochodziły do adresata. Co więcej, nadawcy byli informowani o skutecznym dostarczeniu wiadomości.

Należy zaznaczyć, że poza urządzeniami Apple'a nie znajdziemy oficjalnego klienta iMessage i że w przeciwieństwie do choćby Hangoutów Google'a czy popularnego WhatsApp, iMessage nie ma wyraźnie widocznej opcji wyboru, czy wysyłamy wiadomość SMS-em, czy za pośrednictwem protokołu komunikatora.

Swoje problemy z otrzymywaniem wiadomości, a także rozmowę z Apple Care na ten temat, opisał w połowie miesiąca Adam Pash, dobrze znany czytelnikom Lifehackera. Dziennikarz zmienił iPhone'a na urządzenie z Androidem i… przestały do niego docierać wiadomości od znajomych mających iPhone'y. W normalnych warunkach wystarczyłoby „rozłączenie” Apple ID i numeru telefonu, co jest polecanym zabiegiem, ale tym razem to nie pomogło.

Błąd podobno został już naprawiony po stronie serwerów i część użytkowników powinna móc normalnie się komunikować, ale do pełnego rozwiązania problemu prawdopodobnie potrzebna będzie także aktualizacja systemu iOS. Możemy spodziewać się, że poprawki znajdą się w przygotowywanej wersji 7.1.2 systemu, gdzie spodziewamy się znaleźć także łatkę dla odkrytej niedawno luki w kliencie poczty. Nie wiadomo czy zostanie ułatwione „wypisanie się” z iMessage.

Usunięcie powiązania numeru telefonu z Apple ID jest nieoczywiste i, jak to zwykle bywa, trudniejsze niż włączenie usługi. W efekcie często osoby porzucające swojego iPhone'a tego nie robiły. Szczególnie ciekawy był przypadek Liz DeStasio z września ubiegłego roku. Liz przeprowadziła się do innego stanu i zmieniła numer telefonu. Sama nigdy nie miała iPhone'a, ale mimo tego nie dostawała SMS-ów od używających iMessage osób, w tym od jej rodziców. Pech chciał, że poprzedni właściciel tego numeru nie dezaktywował iMessage na swoim urządzeniu, zanim przestał z niego korzystać. Pomoc Apple'a poleciła jej… zaczekać 30 dni, aż konto zostanie wyłączone na serwerach.

Bardzo podobny przypadek spotkał Adrienne Moore, która to postanowiła walczyć z firmą Apple. Pozew zbiorowy został złożony w ubiegłym tygodniu w sądzie w San Jose.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.