Apple podgryzane przez konkurentów, ale wciąż ma się czym chwalić

Apple podgryzane przez konkurentów, ale wciąż ma się czym chwalić24.04.2013 17:55
Marcin Paterek

Sprzęt zdobywa coraz większą popularność, ale wciąż jest sporo do zrobienia — tymi słowami można podsumować wyniki Apple za drugi kwartał 2013 roku fiskalnego. W ciągu minionych trzech miesięcy firma zanotowała 43,6 mld dolarów przychodu (ok. 4,4 mld więcej niż w tym samym okresie w 2012 r.), jednakże zysk wyniósł „zaledwie” 9,5 mld dolarów — o ponad 2 mld mniej niż rok temu. Tym samym marża brutto zjechała o blisko 10 punktów procentowych do poziomu 37,5 proc. Inwestorzy przyjęli te statystyki z rezerwą — mimo chwilowej zwyżki cen akcji po ogłoszeniu raportu, od sierpnia 2012 r. kurs systematycznie spada.

Dwa flagowe produkty firmy — iPhone oraz iPad — przykuły zdecydowanie najwięcej uwagi klientów. Choć koncern sprzedał 37,4 mln smartfonów (nieco ponad 2 mln więcej niż rok temu), czarnym koniem okazały się tablety z jabłkiem na obudowie — tych sprzedano 19,5 mln, czyli aż o 65 proc. więcej. Mniejszą popularnością cieszyły się z kolei Maki, których rozeszło się „nieco poniżej 4 milionów”. Tim Cook, szef Apple, przyznał, że z dzisiejszej perspektywy błędem była zbyt wczesna zapowiedź nowych komputerów z linii iMac. Gdybym mógł cofnąć czas, zrobiłbym to dopiero na początku 2013 roku, bo klienci musieli zbyt długo czekać na dostępność produktu — powiedział. Fakty mówią same za siebie — dopiero na początku marca tego roku firmie udało się zwiększyć dostawy na tyle, by zaspokoić zapotrzebowanie rynku. Do tego czasu dostawy modeli zarówno z wyświetlaczami o przekątnej 21,5 cali, jak i 27 cali, systematycznie się opóźniały, co mogło mieć spory wpływ na ogólną sprzedaż.

Podczas spotkania z inwestorami Cook zapowiedział, że nie może się już doczekać jesieni, gdy zostanie zaprezentowany nowy sprzęt, oprogramowanie i usługi. Według informatorów The Wall Street Journal taśmy produkcyjne mają ruszyć jeszcze w bieżącym kwartale. Nie wiadomo jednak, jak stwierdzenie Cooka wpłynie na przebieg konferencji WWDC, która została zaplanowana na dni 10-14 czerwca 2013 r. Zapytany o nią Cook odparł tylko, że nie chce teraz zdradzać szczegółów. Z oficjalnych informacji wynika jedynie, że podczas spotkania Apple skupi się na przedstawieniu nowych wersji systemów iOS oraz OS X.

Choć Cook nie ukrywał, że największym rywalem Apple jest Samsung, nie mogło zabraknąć stwierdzenia, że to właśnie sprzęt z logo nadgryzionego jabłka jest lepszy. Z tego też powodu w najbliższej przyszłości raczej nie powinniśmy spodziewać się phabletów Apple, mimo że Koreańczycy dość intensywnie inwestują w ich rozwój. Cook podkreślił, że choć pewna grupa osób oczekuje od smartfonów coraz większych wyświetlaczy, jego klienci cenią sobie rozdzielczość, odwzorowanie kolorów, jasność ekranu, energooszczędność czy wreszcie przenośność. Wciąż uważam, że iPhone 5 ma najlepszy wyświetlacz na rynku — podsumował, zapowiadając przy tym, że iPhone z większym ekranem nie pojawi się, dopóki będzie to oznaczało konieczność pójścia na kompromis względem „istotnych parametrów”.

Na zakończenie warto wspomnieć o „Decade of iTunes” — przygotowanej z okazji 10-lecia sklepu iTunes Store (przypadającego na 28 kwietnia) stronie, która na interaktywnej osi czasu prezentuje najważniejsze wydarzenia z historii aplikacji. Apple nie ma powodów do wstydu, bo tylko w minionym kwartale sklep wygenerował 4,1 mld przychodu — 2,4 mld ze sprzedaży multimediów i 1,7 mld z handlu aplikacjami, co w sumie daje wzrost o 30 proc. w porównaniu z 2012 r. Koncern chwali się, że co sekundę ze sklepu pobieranych jest ok. 800 aplikacji.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.