Apple potwierdza, że Apple Music kasuje pliki z muzyką, ale nie wie dlaczego

Apple potwierdza, że Apple Music kasuje pliki z muzyką, ale nie wie dlaczego14.05.2016 12:41

Kilka dni temu świat obiegła wieść, że użytkownikom Apple Music z dysków bez ostrzeżenia znikają pliki z muzyką. Firma Apple potwierdziła istnienie błędu i bada zgłoszenia użytkowników.

Sprawę nagłośnił kompozytor James Pinkstone. Z jego dysku znikły 122 GB muzyki, przy czym niektóre pliki zawierały jego własne nagrania. W jego zawodzie taka strata jest bardzo dotkliwa. By było jasne, pliki skasowane przez Apple Music można pobrać ponownie z chmury, ale zwłaszcza w przypadku autorskich nagrań nie ma gwarancji, że na dysk wrócą te same wersje. Nawet jeśli uda się odzyskać nagrania, stracą na jakości – na dysku Pinkstone'a były pliki WAV, a pobrać może AAC lub MP3.

Problem leży w tym, jak Apple Music traktuje bibliotekę użytkownika. Najprawdopodobniej mechanizm dopasowujący utwory przeskanował bibliotekę iTunes kompozytora, znalazł w chmurze „lepsze wersje” utworów lub sam wysłał pliki do chmury i dodał je do jego konta, usuwając oryginały z dysku. To wszystko działo się po cichu, by użytkownik miał poczucie, że usługa dba o jego potrzeby i robi mu przysługę. W założeniach jednak nie powinien ruszać plików na dysku, a jedynie dobrać ich odpowiedniki w usłudze.

Komentując zgłoszenia firma Apple potwierdziła, że rzeczywiście były nieliczne przypadki, w których pliki były usuwane bez wiedzy użytkowników. Firma zapewnia, że traktuje te doniesienia bardzo poważnie i pracuje nad odkryciem przyczyny. Na razie jednak nikt nie wie, dlaczego Apple Music zachowuje się w ten sposób. Testerom nie udało się odtworzyć tego zachowania, ale wszystko wskazuje na to, że to błąd w operacjach na bazie danych programu iTunes na OS X.

Problem jest poważny, bo można stracić pliki i w zasadzie trudno się po tym zabiegu z Apple Music wypisać, bo cała biblioteka przepadnie (chyba że ktoś jest przezorny i ma kopię zapasową swoich zbiorów). Pechowy kompozytor na szczęście miał kopię zapasową. Na wszelki wypadek jednak na początku przyszłego tygodnia wydana zostanie aktualizacja programu iTunes, która powinna zapobiec takim sytuacjom w przyszłości.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.