Apple zrobi wszystko, by sprzedać swój zegarek – sprzedawcy zostaną stylistami

Apple zrobi wszystko, by sprzedać swój zegarek – sprzedawcy zostaną stylistami25.03.2015 14:48

Jeszcze przed pojawieniem Apple Watcha w sklepach można założyć, że firma nowym produktem chce odmienić branżę. Biorąc jednak pod uwagę, że strategia marketingowa Apple bardziej kojarzy się firmą jubilerską, można nawet założyć, że będzie to nie tylko branża IT. Niedawno informowaliśmy o przewidywaniach współzałożyciela firmy Swatch, który twierdzi, że nowy produkt Apple w istotny sposób wpłynie na rynek tradycyjnych zegarków. Okazuje się jednak, że powody do obaw mogą mieć również osoby zajmujące się modą.

Apple wyszło z założenia, że całkowicie nowa linia urządzeń ze względu na swoją różnorodność wymaga nie tylko odpowiedniej prezentacji w sklepach (zegarki będą wystawione w gablotach jubilerskich), ale także nowej strategii sprzedawców w Apple Store. W związku z planowanymi zmianami ich wiedza zostanie wkrótce poszerzona o kompetencje w zakresie... mody. Apple stwierdziło bowiem, że kombinacji różnego rodzaju bransolet i kopert Apple Watcha jest tak wiele, że użytkownicy będą potrzebowali doradcy, aby dobrać je do swojej garderoby.

Źródło: 9to5mac.com
Źródło: 9to5mac.com

Sprzedawcy zatrudnieni w sklepach Apple do 10 kwietnia będą musieli posiąść wiedzę, która pozwoli im na profesjonalne określenie czyjegoś stylu na podstawie ubioru, w którym odwiedził sklep. Ma się to odbywać przede wszystkim, dzięki skróceniu dystansu między sprzedawcą i klientem. Ten pierwszy będzie zatem budował relacje skupiając się na charakterystycznych cechach odzieży klienta i znajdowaniu ich analogii w możliwych konfiguracjach Apple Watcha. Korporacja przygotowała nawet odpowiednie materiały szkoleniowe, na których zaprezentowany jest modelowy klient oraz jego krótki opis. Na podstawie tych informacji sprzedawca ma wybrać jeden z trzech widocznych niżej smartzegarków.

Można oczywiście twierdzić, że takie praktyki to przesada, a wyszkolenie sprzedawców komputerów i smartfonów na stylistów w ciągu kilku tygodni jest niewykonalne. Podobnie kontrowersyjną decyzją jest ustalenie daty pojawienia się zegarków w Apple Store na 10 kwietnia i jednoczesne zablokowanie możliwości ich kupna przez następne dwa tygodnie. Trzeba jednak pamiętać, że między innymi to właśnie taka marketingowa ekwilibrystyka pomogła Apple stać się najwięcej wartą na giełdzie firmą w całej dotychczasowej historii ludzkości.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.