AVG zostanie sprzedane? Inwestorzy ostrzą sobie zęby na producenta antywirusów

AVG zostanie sprzedane? Inwestorzy ostrzą sobie zęby na producenta antywirusów07.11.2014 15:29
Redakcja

W ciągu najbliższych miesięcy może dojść do przejęcia całej lub niektórych części firmy AVG Technologies, która tworzy oprogramowanie zabezpieczające. Jak na razie w Sieci dostępne są jedynie nie do końca sprecyzowane informacje z najbliższego otoczenia firmy, które mówią o rozpoczęciu rozmów z ewentualnymi partnerami biznesowymi.

Czeska firma założona w 1991 roku przez Jana Gritzbacha i Tomasa Hofera, pierwotnie funkcjonująca pod nazwą GRISOFT, s.r.o., wcale nie wystawia samej siebie na sprzedaż. Reaguje jednak na pytania zainteresowanych, co oznacza, że przejęcie wcale nie jest wykluczone. Wiadomo natomiast, że zainteresowanych nie brakuje: według Wall Street Journal przynajmniej jedna firma zajmująca się inwestowaniem na niepublicznym rynku kapitałowym prowadziła już rozmowy dotyczące ewentualnego przejęcia. Jest to jeszcze zbyt wczesny etap, aby mówić o jakiejkolwiek dokładnej umowie i rozpoczęciu procesu sprzedaży, szczegóły możemy poznać w najbliższych miesiącach.

Obecnie AVG posiada około 187 milionów aktywnych użytkowników. Uzyskała ich zarówno przez produkty darmowe, jak i płatne. W jej portfolio znajdziemy m.in. aplikację AVG Anti-Virus Free – darmowy program antywirusowy, który stanowi mocną konkurencję dla aplikacji takich jak np. Avast. Choć nie posiada on wszystkich oferowanych przez firmę funkcji, a także dedykowanego wsparcia technicznego, wielu użytkownikom w zupełności wystarcza. Oprócz tego producent udostępnia kompleksowy pakiet typu Internet Security chroniący tożsamość użytkownika, a także ochronę mobilną dla systemu iOS i Androida. Firma nie zamyka się jedynie na rynek konsumencki, o czym świadczą edycje Business jej oprogramowania zabezpieczającego. Od pewnego czasu dostępny jest również program AVG PC TuneUp pozwalający na optymalizację działania systemu Windows.

Kapitalizacja AVG na nowojorskiej giełdzie wynosi około 930 milionów dolarów, mowa więc o naprawdę sporej firmie. Szacuje się, że w roku 2015 roku AVG zanotuje wzrost przychodów pochodzących z subskrypcji użytkowników o nawet 25%. Firma wciąż inwestuje, o czym może świadczyć choćby wczorajsze przejęcie Norman Safeground. Kto więc mógłby ostrzyć sobie zęby na tego producenta? Możliwe, że jest nim CVC Capital Partners, które kilka miesięcy temu przejęło część Avasta, a także kilku innych firm zajmujących się oprogramowaniem związanym z bezpieczeństwem. Nie jest to pewne, ale bardzo możliwe. Użytkownicy końcowi nie powinni w negatywny sposób odczuć ewentualnego przejścia AVG pod skrzydła kogoś większego.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.