Awaria Credit Agricole. Bank nalicza transakcje podwójnie (aktualizacja)

Awaria Credit Agricole. Bank nalicza transakcje podwójnie (aktualizacja)02.09.2021 17:51
Credit Agricole
Źródło zdjęć: © NurPhoto via Getty Images | NurPhoto

Nie tylko Instagram zaliczył dzisiaj poważną awarię. Klienci banku Credit Agricole także borykają się z takową. Jednak w ich przypadku sytuacja jest znacznie bardziej poważna.

Jeden z klientów banku zwrócił się do nas w korespondencji mailowej. Z jego wiadomości wynika, że bank nalicza ponownie transakcje z ostatnich miesięcy. Z tego powodu czytelnik odnotował na swoim koncie debet na kwotę ponad 10 tysięcy złotych. Próba skontaktowania się z infolinią jest niemożliwa ze względu na jej wyłączenie. Sam bank nie wydał także żadnego oświadczenia.

Zalew negatywnych opinii

Nie jest to jedyne doniesienie o poważnych problemach banku. Wertując konto Credit Agricole na Facebooku można się przekonać, że niezadowolonych klientów donoszących o awarii są już setki. Wiele osób pokazuje screeny z ujemnym stanem konta licząc, że instytucja w końcu podejmie jakieś działania i zareaguje na kłopotliwą sytuację swoich klientów.

Ponieważ Credit Agricole nie wydało, póki co, żadnego oświadczenia na ten temat, ciężko ocenić czy awaria wynika z błędu w systemie czy też mogło dojść do naruszenia zabezpieczeń. W pierwszym przypadku bank powinien szybko poradzić sobie z naprawieniem tej kwestii, zaś ponownie rozliczone transakcje będą łatwe do usunięcia. Jeżeli jednak, z jakiegoś powodu, problemy banku wynikają z ataku hakerów, to sytuacja klientów może być nie do pozazdroszczenia.

Aktualizacja, godzina 18:55

Bank Credit Agricole wydał krótkie oświadczenie. Zgodnie z jego treścią, przyznał, że na rachunkach niektórych klientów pojawiły się ponowne obciążenia transakcji kartowych, wcześniej już zaksięgowanych. Pracuje on jednak nad tym, aby jak najszybciej przywrócić poprawny stan kont. Przeprasza również swoich klientów za tę nieprzyjemną sytuację. Niestety nie wiadomo nadal z jakiego powodu wystąpił błąd powodujący podwójne naliczanie wybranych transakcje.

Aktualizacja, godzina 19:23

Skontaktowaliśmy się z rzecznikiem banku Credit Agricole, panem Przemysławem Przybylskim, który zapewnił nas, że awaria jest w trakcie rozwiązywania. Klienci nie muszą się martwić o swoje środki na koncie, zaś wszystkie transakcje naliczone po raz drugi zostaną anulowane. Jednocześnie bardzo przeprasza wszystkie poszkodowane osoby za tę nieprzyjemną sytuację i zapewnia, że bank dokłada wszelkich starań, aby awaria została rozwiązana jak najszybciej.

Aktualizacja, godzina 19:58

Otrzymaliśmy informację od rzecznika banku, że zespołowi zajmującemu się awarią udało się już naprawić błąd. W nocy wszystkie środki niesłusznie pobrane klientom powinny wrócić na ich konta.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.