Awaria Facebooka i Messengera. Aplikacje nie ładują treści (aktualizacja)

Awaria Facebooka i Messengera. Aplikacje nie ładują treści (aktualizacja)20.03.2024 15:25
Awaria Facebooka i Messengera
Źródło zdjęć: © downdetector

Nie działa Facebook, Messenger oraz Instagram. Użytkownicy masowo zgłaszają problemy z obsługą aplikacji, a zgłoszenia spływają z całego kraju. Wszystko wskazuje na to, że usterka związana jest przede wszystkim z aplikacjami mobilnymi.

Facebook, Messenger oraz Instagram nie działają prawidłowo - wynika z aktualizowanych na bieżąco danych w serwisie downdetector. Użytkownicy zaczęli zgłaszać problemy z aplikacjami tuż po godzinie 15:00. W chwili pisania niniejszego tekstu liczba zgłoszeń dotyczących tylko Messengera przekroczyła już 2000. Sygnały o awarii napływają z wielu miast z Polski, w tym Warszawy, Katowic, Wrocławia, Poznania, Szczecina czy Trójmiasta.

Awaria dotyczy ładowania treści w aplikacjach. W redakcyjnych smartfonach pojawia się głównie problem z ładowaniem relacji i wyświetlaniem ich w aplikacji Facebooka. Nie widać również statusów w Messengerze, co utrudnia prowadzenie rozmów. Mogą również występować problemy z samym wysyłaniem i odbieraniem wiadomości.

Trwa awaria Facebooka, Messengera i Instagramu, Źródło zdjęć: © downdetector
Trwa awaria Facebooka, Messengera i Instagramu
Źródło zdjęć: © downdetector

Problemy Facebooka, Messengera i Instagramu nie są ograniczone tylko do Polski. Te same problemy w downdetectorze odnotowują użytkownicy serwisów w innych krajach, w tym USA. Awaria Messengera i innych aplikacji jest więc ogólnoświatowa i w tym momencie trudno prognozować, jak długo może potrwać. Użytkownikom nie pozostaje w tym momencie nic innego, jak uzbroić się w cierpliwość.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kamera solarna z akumulatorem w super cenie – recenzja Foscam B4

Aktualizacja, godz. 16:00

Jak wynika z aktualizowanych na bieżąco danych w serwisie downdetector oraz redakcyjnych obserwacji w smartfonach, awaria Facebooka, Messengera i Instragamu cały czas się utrzymuje. Liczba zgłoszeń wzrosła do poziomu niespełna 2,2 tys. i utrzymuje się na tym poziomie. Znakomita większość użytkowników zgłasza awarię aplikacji. W tym momencie nadal nie wiadomo, jak długo może potrwać naprawa.

Trwa awaria Facebooka, Messengera i Instagramu, Źródło zdjęć: © downdetector
Trwa awaria Facebooka, Messengera i Instagramu
Źródło zdjęć: © downdetector

Aktualizacja, godz. 17:20

Jak wynika z aktualizowanych na bieżąco informacji w serwisie downdetector, problemy z funkcjonowaniem Facebooka i Instagrama nadal występują. Liczba zgłoszeń awarii niestety nie spada. Nadal nie wiadomo, jak długo może potrwać naprawa.

Aktualizacja, godz. 19:20

Problemy z działaniem Facebooka, Messengera i Instagrama zostały rozwiązane - zauważyliśmy, że wyświetlanie relacji i statusów już działa prawidłowo. Potwierdza to też spadająca liczba zgłoszonych awarii w serwisie downdetector.

Liczba zgłoszonych awarii w serwisie downdetector zaczęła spadać, Źródło zdjęć: © downdetector
Liczba zgłoszonych awarii w serwisie downdetector zaczęła spadać
Źródło zdjęć: © downdetector

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.