Awaria Facebooka i Messengera. Nie działa logowanie i wysyłanie wiadomości (aktualizacja)

Awaria Facebooka i Messengera. Nie działa logowanie i wysyłanie wiadomości (aktualizacja)25.05.2021 20:42
Facebook i Messenger nie działają
Źródło zdjęć: © NurPhoto via Getty Images | NurPhoto

Facebook i powiązany z nim Messenger zmagają się z awarią, w wyniku której użytkownicy nie mają dostępu do serwisu i komunikatora. Tak wynika z lawinowo rosnącej liczby raportów o awarii w serwisie downdetector.

Facebook i Messenger nie działają w pełni sprawnie z powodu prawdopodobnej awarii. W serwisie downdetector od kilkunastu minut pojawiają się raporty użytkowników, którzy sygnalizują problemy z wyświetlaniem strony internetowej Facebooka i logowaniem, a wreszcie wysyłaniem i odbieraniem widomości w przypadku Messengera.

Na razie trudno powiedzieć, co jest powodem awarii i ile będzie trwała. Tylko w ciągu ostatnich kilkunastu minut do serwisu downdetector spłynęło po kilkaset zgłoszeń usterek - zarówno w przypadku Facebooka, jak i Messengera.

Liczba raportów dot. Facebooka i Messengera lawinowo rośnie, Źródło zdjęć: © downdetector
Liczba raportów dot. Facebooka i Messengera lawinowo rośnie
Źródło zdjęć: © downdetector

Najwięcej zgłoszeń o awarii Facebooka i Messengera dotarło jak na razie z Warszawy, Krakowa, Lublina, Wrocławia i okolic Trójmiasta. Możliwe, że awaria nie ma charakteru ogólnopolskiego lub u konkretnych użytkowników objawia się w nieco inny sposób. W chwili pisania niniejszego tekstu, w naszej redakcji niektórzy wciąż mogą bowiem korzystać z Facebooka i Messengera bez przeszkód. Inni mają natomiast problemy.

Kiedy tylko będziemy wiedzieć więcej o rozwoju opisywanej awarii, niniejsza publikacja będzie aktualizowana.

Aktualizacja, godz. 20:53

Jak wynika z raportów w downdetector, awaria dotknęła już także serwis i aplikację Instagram. Tutaj również pojawiają się problemy ze stroną i logowaniem. Nie jest to dużym zaskoczeniem, zważywszy na to, że właścicielem jest Facebook. Wspólna infrastruktura może także niebawem oznaczać problemy z WhatsAppem.

Aktualizacja, 26 maja (godz. 8:10)

Jak wynika z informacji w serwisie downdetector, awaria Facebooka, Messengera i serwisu Instagram została ostatecznie rozwiązania kilkadziesiąt minut przed północą.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.