Awaria Netflixa. Użytkownicy nie mogą oglądać ulubionych seriali (aktualizacja)

Awaria Netflixa. Użytkownicy nie mogą oglądać ulubionych seriali (aktualizacja)04.11.2021 22:02
Platforma Netflix
Źródło zdjęć: © NurPhoto via Getty Images | NurPhoto

Serwis Netflix zaliczył poważną awarię, która uniemożliwia całkowicie użytkownikom korzystanie z popularnej platformy streamingowej. Zgłoszenia o problemach w serwisie Downdetector ciągle rosną.

Jak wynika z raportów serwisu Downdetector, awaria platformy Netflix jest zauważalna głównie w dużych miastach, w tym w stolicy, Krakowie czy Poznaniu. Nie oznacza to jednak, że tylko te miejsca dotyka problem. Także mieszkańcy mniejszych miejscowości mają problemy z zalogowaniem się do platformy.

Skala problemu

Mapa ze zgłoszeniami problemów przesłanymi przez użytkowników serwisu Downdetector wyraźnie wskazuje, że kłopoty z platformą rozpoczęły się po godzinie 21:12. Od tego momentu liczba zgłoszeń ciągle rośnie.

Awaria Netflixa, Źródło zdjęć: © Downdetector
Awaria Netflixa
Źródło zdjęć: © Downdetector

Zaniepokojeni użytkownicy Netflixa donoszą o problemach ze stroną internetową platformy oraz działaniem aplikacji. Co więcej, część z nich otrzymuje komunikat o braku połączenia z serwerami Netflixa. Można się więc domyślać, że tego rodzaju awaria nie jest błacha. Ciężko więc przewidywać, kiedy może się skończyć.

Brak informacji

Biorąc pod uwagę, że na oficjalnych kanałach w mediach społecznościowych brakuje jakichkolwiek informacji, najwidoczniej nie jest to zaplanowana przerwa w działaniu serwisu. Na serwisie Facebook mnożą się komentarze użytkowników, którzy dopytują o problemy związane z działaniem serwisu. Z ich opisów można się dowiedzieć, że platforma miała problemy z działaniem już od dłuższego czasu, jednak wiele osób zakładało, że to przejściowe problemy.

W momencie pisania niniejszego tekstu, Downdetector odnotował już prawie 8 tysięcy zgłoszeń o awarii Netflixa. Jeżeli sytuacja platformy poprawi się, będziemy o tym informować poprzez aktualizację artykułu.

Aktualizacja, 5 listopada

Jak wynika z informacji w serwisie downdetector, problemy Netfliksa zakończyły się w czwartek, około godziny 22:45.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.