Awaria usług Microsoftu. Nie działa Teams, Outlook i OneDrive (aktualizacja)

Awaria usług Microsoftu. Nie działa Teams, Outlook i OneDrive (aktualizacja)25.01.2023 08:52
Trwa poważna awaria usług Microsoftu
Źródło zdjęć: © downdetector

Trwa poważna awaria usług Microsoftu. W efekcie nie da się korzystać z aplikacji Teams, Outlook, platformy Microsoft 365 i OneDrive'a. Usterka zaczęła się około godziny 8:00 i w ciągu kilkudziesięciu minut pojawiło się kilkaset zgłoszeń od użytkowników.

O szczegółach można przeczytać w serwisie downdetector. Awarię platformy outlook.com zgłosiło tu już przeszło 1000 osób w kilkadziesiąt minut. Zgłoszenia spływają zwłaszcza z głównych miast, w tym z Warszawy, Wrocławia czy Katowic, ale problem jest po prostu globalny. Analogiczne zgłoszenia pojawiają się bowiem m.in. także w USA.

Awaria Outlooka, Teamsa, OneDrive'a i platformy Microsoft 365 nie musi oznaczać całkowitego odcięcia od usług, a jedynie ich ograniczenie. W redakcji doświadczyliśmy na przykład znacznych problemów podczas wideokonferencji w Microsoft Teams, ale rozmowę wciąż można było prowadzić. Nie oznacza to natomiast, że u innych użytkowników problem będzie miał takie same skutki.

Zgłoszenia awarii serwisu outlook.com w downdetector, Źródło zdjęć: © downdetector
Zgłoszenia awarii serwisu outlook.com w downdetector
Źródło zdjęć: © downdetector

Co najważniejsze, Microsoft już wie o opisywanym problemie, co zespół Microsoft 365 potwierdził na Twitterze. Pracownicy podali około godziny 8:30, że badają problem i będą na bieżąco informować o postępach. Na tę chwilę nie wiadomo co jest źródłem awarii i jak długo może potrwać przywracanie do życia Teamsa, Outlooka czy OneDrive'a.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Czy warto kupić telewizor Sharp Aquos EQ6?

Ze swojej strony również będziemy śledzić ten temat na bieżąco i aktualizować niniejszą publikację, gdy tylko pojawią się nowe informacje. Na tę chwilę pozostaje cierpliwie czekać, nim wszystkie usługi Microsoftu ponownie będą dla każdego dostępne. W dobie pracy zdalnej taka awaria jest jednoznaczna z utrudnieniem komunikacji i działań w szeregu firm na świecie.

Aktualizacja, godz. 9:30

Po ponad godzinie od pierwszych zgłoszeń w serwisie downdetector, użytkownicy z Polski cały czas wysyłają kolejne zgłoszenia opisujące problemy z Teamsem, Outlookiem czy platformą Microsoft 365. Liczba zgłoszeń dla części z nich przekroczyła już 2000. Z danych wynika, że problem jest aktualny, a awaria nie została wciąż usunięta.

Aktualizacja, godz. 10:25

Z informacji udostępnionych przez Microsoft na oficjalnej stronie o statusie usług wynika, że problemy z serwerami mogą wciąż występować. Usterka dotyczy w praktyce środowiska Microsoft Azure oraz Microsoft 365 Admin Center. Użytkownicy aplikacji działających dzięki nim mogą doświadczać problemów "z dostępem do różnych usług Microsoft 365" oraz opóźnień lub informacji o problemach z połączeniem sieciowym.

Informacje o problemach z usługami Microsoftu, Źródło zdjęć: © Microsoft
Informacje o problemach z usługami Microsoftu
Źródło zdjęć: © Microsoft

Aktualizacja, godz. 11:05

Na oficjalnej stronie o statusie usług Microsoft 365 producent podaje, że zidentyfikował źródło problemu i wprowadził zmiany, które powinny prowadzić do usprawnienia działania aplikacji u wielu użytkowników. Nie oznacza to jednak zakończenia awarii. Microsoft podaje wprost, że wciąż wielu użytkowników może mieć problem z korzystaniem usług Microsoft 365. Awaria dotyka m.in. aplikacji Teams, Outlook, Sharepoint Online czy OneDrive'a dla firm.

Aktualizacja, godz. 12:15

Jak wynika z bieżących informacji w serwisie downdetector, ale też z aktualizowanego statusu na stronie pomocy technicznej Microsoftu, znakomita większość problemów z usługami Microsoft 365 i Azure nie powinna już występować. Producent co prawda podaje, że drobne kłopoty z dostępem są wciąż możliwe, ale ze zgłoszeń samych użytkowników wynika już, że w większości przypadków awaria po prostu nie jest już uciążliwa, a problem można uznać za rozwiązany.

Problemy z usługami Microsoftu w większości już ustąpiły, Źródło zdjęć: © downdetector
Problemy z usługami Microsoftu w większości już ustąpiły
Źródło zdjęć: © downdetector

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.