Awaria w Alior Banku. Nie działa bankowość internetowa i aplikacja (aktualizacja)

Awaria w Alior Banku. Nie działa bankowość internetowa i aplikacja (aktualizacja)06.12.2021 09:59
Trwa awaria w Alior Banku
Źródło zdjęć: © downdetector

Alior Bank walczy z awarią, w wyniku której nie działa bankowość internetowa i aplikacja mobilna. Użytkownicy nie mogą się dostać do swoich pieniędzy, bo podczas logowania pojawia się błąd: "Brak sesji lub sesja wygasła".

Alior Bank walczy z awarią - wynika z setek zgłoszeń w serwisie downdetector. Tylko w ciągu ostatnich kilku minut, do serwisu spłynęło ponad 900 raportów o usterce. Jak udało nam się potwierdzić w redakcji, właściciele kont w Alior Banku nie mogą się zalogować do elektronicznej bankowości, bo system wyświetla błąd dotyczący sesji. Problemy dotyczą też aplikacji mobilnej.

Awaria zdaje się mieć charakter ogólnopolski. W chwili tworzenia niniejszego tekstu, najwięcej zgłoszeń o usterce spłynęło jednak z dużych miast, w tym Warszawy, Krakowa, Katowic czy Wrocławia. Problemy Alior Banku rozpoczęły się około godziny 9:20.

Awaria w Alior Banku, Źródło zdjęć: © downdetector
Awaria w Alior Banku
Źródło zdjęć: © downdetector

Na tę chwilę nie wiadomo, co mogło spowodować usterkę i ile może potrwać jej usuwanie. Na oficjalnych kanałach Alior Banku na Twitterze i Facebooku w tym momencie nie ma żadnych dodatkowych informacji. W serwisach tych nie brakuje już jednak uwag i pytań klientów, którzy czekają, by skorzystać z bankowości elektronicznej.

Będziemy śledzić temat awarii Alior Banku i na bieżąco aktualizować niniejszą publikację, gdy tylko pojawią się w tym zakresie nowe informacje.

Aktualizacja, godz. 10:30

Jak wynika ze zaktualizowanych informacji w serwisie downdetector, awaria w Alior Banku została już opanowana. W ciągu ostatnich minut do serwisu spłynęło tylko kilkadziesiąt zgłoszeń o problemach, z czego można wnioskować, że klienci mają już swobodny dostęp do kont przez internet i aplikację mobilną.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.