Awaria w bankach. Problem z płatnościami w aplikacji (aktualizacja)

Awaria w bankach. Problem z płatnościami w aplikacji (aktualizacja)10.04.2024 12:31
Trwa problem z bankowością mobilną w wielu bankach
Źródło zdjęć: © Pixabay, dobreprogramy, downdetector

Po godzinie 18 usunięto usterkę związaną z obsługą mobilnych aplikacji wielu banków w Polsce, w tym mBanku, Pekao czy Millennium. Ich klienci zgłaszali wcześniej w środę problem, który dotyczył płatności Blikiem.

Klienci wielu banków muszą liczyć się z utrudnieniami w aplikacjach mobilnych. Do serwisu downdetector zaczęły masowo spływać zgłoszenia liczone w setkach dotyczące obsługi głównie bankowości mobilnej. Zbieżność terminu wystąpienia problemów w różnych bankach sugeruje problem ze wspólnym elementem wszystkich aplikacji, a takim bez wątpienia jest Blik. Problemy potwierdzane są również w serwisie X.

"Działa wam Blik? Pożarł mi właśnie 80 zł i wyskoczył błąd" - pisze jeden z użytkowników. "Chętnie bym to zrobił, ale przed chwilą Blik w PayU zeżarł mi dwa razy kwotę z konta, a płatność anulowana" - pisze prześmiewczo inny użytkownik w odpowiedzi na materiał reklamowy na koncie samego Blika.

Narastające problemy z bankami, Źródło zdjęć: © downdetector
Narastające problemy z bankami
Źródło zdjęć: © downdetector

Na razie w sieci nie pojawiły się wyjaśnienia, co może być problemem i kiedy klienci mogą spodziewać się usunięcia awarii. Będziemy obserwować ten temat i na bieżąco aktualizować tekst, gdy wyjdą na jaw nowe fakty.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Aktualizacja, godz. 13:35

Jak wynika z aktualizowanych na bieżąco zgłoszeń w serwisie downdetector, problemy z aplikacjami mobilnymi nadal występują. Najmniej zgłoszeń odnotowywanych jest w przypadku Banku Millennium, sukcesywnie spada natomiast liczba raportów związanych z aplikacjami mBanku oraz Pekao, ale nie wskazuje na razie na zakończenie awarii.

Aktualizacja, godz. 14:25

Awaria cały czas występuje. Wcześniej w mediach społecznościowych mBanku pojawiło się potwierdzenie, że awaria dotyczy Blika i występuje po stronie operatora. W tym momencie nadal trudno szacować, jak długo mogą jeszcze potrwać utrudnienia.

Aktualizacja, godz. 15:05

Aktualizowane na dane w downdetector sugerują, że usterka Blika jest wciąż odczuwana głównie przez klientów mBanku. Obecnie liczba zgłoszeń awarii stale utrzymuje się na poziomie przekraczającym 200 raportów i nieznacznie rośnie. Wszystko wskazuje więc na to, że awaria cały czas nie pozwala klientom sprawnie wykonywać płatności mobilnych. Zgodnie z zaleceniem mBanku, poleca się korzystać z innych form płatności.

Trwa awaria Blika odczuwana głównie w mBanku, Źródło zdjęć: © downdetector
Trwa awaria Blika odczuwana głównie w mBanku
Źródło zdjęć: © downdetector

Aktualizacja godz. 15:14

Bank Pekao odniósł się do tematu awarii w mediach społecznościowych. Potwierdzono, że "mogą występować chwilowe problemy z płatnością BLIK". Jak stwierdzono w komunikacie, trwają pracę nad przywróceniem działania funkcji.

Awaria BLIK - Bank Pekao odpowiada, Źródło zdjęć: © Facebook
Awaria BLIK - Bank Pekao odpowiada
Źródło zdjęć: © Facebook

Aktualizacja godz. 16:30

Liczba zgłoszeń awarii w mBanku w serwisie downdetector.pl utrzymuje się na poziomie powyżej 100, choć od jakiegoś czasu widać, że powoli spada. Może to świadczyć o tym, że awaria zmierza ku końcowi. Będziemy nadal obserwować sytuację.

Aktualizacja godz. 18:15

Wygląda na to, że większość problemów już ustąpiła. Największa liczba zgłoszeń w serwisie downdetector.pl ciągle dotyczy mBanku, lecz obecnie utrzymuje się ona na poziomie ok. 50 zgłoszeń. Można zatem założyć, że niebawem wszyscy klienci odzyskają możliwość realizowania płatności.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.