Awaria w Banku Millennium. Są problemy z logowaniem i płatnościami (aktualizacja)

Awaria w Banku Millennium. Są problemy z logowaniem i płatnościami (aktualizacja)09.02.2021 10:58
Awaria w Banku Millennium, źródło: downdetector, fot. Oskar Ziomek
Artykuł sponsorowany

Bank Millennium zmaga się z poważną awarią – wynika z komentarzy klientów i raportów w serwisie downdetector. Tylko w ciągu ostatnich kilkunastu minut problemy z bankowością zgłosiło ponad 1000 osób z większości dużych miast w kraju. Użytkownicy skarżą się, że nie mogą między innymi zalogować się do bankowości i wykonać płatności smartfonem.

Problemy Banku Millennium rozpoczęły się około godziny 10:00. Awaria wydaje się być poważna, bowiem klienci zgłaszają wszelkiej maści usterki; niektórzy nie mogą zalogować się do bankowości zarówno z poziomu komputera, jak i mobilnej aplikacji, widząc komunikat "Połączenie jest niedostępne lub niemożliwe. Spróbuj ponownie później", inni potwierdzać przelewów, a jeszcze inni sugerują, że bankowość nie wyświetla prawidłowego stanu konta.

Liczba zgłoszeń problemów dot. Banku Millennium stale rośnie, źródło: downdetector, fot. Oskar Ziomek.
Liczba zgłoszeń problemów dot. Banku Millennium stale rośnie, źródło: downdetector, fot. Oskar Ziomek.

Jak wynika z raportów w downdetector, problemy z Bankiem Millennium zauważyli między innymi użytkownicy z Warszawy, Katowic, Krakowa, Wrocławia czy Łodzi. Słowem – wszystko wskazuje na to, że awaria nie jest ograniczona tylko do pewnego obszaru kraju i dotyczy najprawdopodobniej wszystkich systemów odpowiedzialnych za bankowość.

Co interesujące, do chwili publikacji niniejszego tekstu, Bank Millennium nie wydał żadnego oświadczenia w swoich mediach społecznościowych w tej sprawie. Trudno więc powiedzieć, czy przyczyna awarii jest już znana i szacować, kiedy zostanie usunięta. Aby uzyskać dodatkowe informacje, zwróciliśmy się z prośbą o komentarz do biura prasowego Banku Millennium. Publikacja będzie aktualizowana na bieżąco.

Aktualizacja, godz. 11:30

Bank Millennium, w odpowiedzi na nasz e-mail, bardzo krótko skomentował sprawę, nie podając konkretów: "Mogą występować przejściowe utrudnienia w korzystaniu z systemu internetowego i aplikacji mobilnej. Pracujemy nad ich jak najszybszym rozwiązaniem" – brzmi oświadczenie.

Aktualizacja, godz. 12:08

Awaria została usunięta. "Problemy ustąpiły. Klienci powinni móc się swobodnie logować. Mogą jeszcze pozostać okazjonalne dłuższe czasy ładowania niektórych stron lub ekranów" – poinformował nas Bank Millennium.

Aktualizacja, godz. 16:20

Jak donoszą nasi Czytelnicy, mimo teoretycznego rozwiązania problemu Banku Millennium, niektórzy wciąż mają problem z zalogowaniem się do bankowości. Potwierdzają to również raporty w serwisie downdetector, z których wynika, że przed 15:00 problemy znowu się nasiliły i do teraz utrudniają życie klientom.

Awaria w Banku Millennium trwa nadal, fot. Oskar Ziomek.
Awaria w Banku Millennium trwa nadal, fot. Oskar Ziomek.

Problem został już także potwierdzony przez bankowców:

Aktualizacja, 10 lutego

Jak wynika z raportów w downdetector, problemy Banku Millennium ostatecznie ustały późnym wieczorem 9 lutego.

Artykuł sponsorowany
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.