Awaria w Banku Pekao. Nie działa logowanie do Pekao24 (aktualizacja)

Awaria w Banku Pekao. Nie działa logowanie do Pekao24 (aktualizacja)07.12.2023 13:53
Trwa spora awaria w Banku Pekao
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | Real_life

Bank Pekao walczy z awarią, w wyniku której klienci mają utrudniony dostęp do środków przez internet. Zgodnie z masowo spływającymi zgłoszeniami do serwisu downdetector, występują poważne problemy z dostępem do bankowości internetowego Pekao24, ponieważ nie działa logowanie.

Bank Pekao nie działa prawidłowo, w wyniku awarii uniemożliwiając zalogowanie się na swoje konta - wynika ze spływających do serwisu downdetector raportów z całego kraju. W chwili pisania niniejszego tekstu zgłoszeń jest ponad 2300. Raporty spływają między innymi z Warszawy, Krakowa czy Gdańska.

Zgodnie z informacjami od klientów Banku Pekao, problem dotyczy głównie logowania w aplikacji. Jak jednak sprawdziliśmy w redakcji, również próba zalogowania się na swoje konto przez serwis Pekao24 z poziomu przeglądarki przy komputerze kończy się niepowodzeniem. Strona logowania Banku Pekao prostu się nie ładuje - nie ma więc możliwości dostania się do serwisu i wykonania przelewów czy innych operacji.

Trwa potężna awaria w Banku Pekao, Źródło zdjęć: © downdetector
Trwa potężna awaria w Banku Pekao
Źródło zdjęć: © downdetector

Zgodnie z raportami w serwisie downdetector, problemy z bankowością Pekao24 zaczęły się masowo nasilać po godz. 12:00. Od tamtego czasu do teraz awaria nadal nie została usunięta. Jak podaje Pekao w krótkiej informacji do klientów, trwają prace nad usunięciem problemu, ale przewidywany czas usunięcia awarii nie został sprecyzowany.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Aktualnie możesz mieć trudności w korzystaniu z Pekao24 i aplikacji.
Pracujemy nad tym, aby jak najszybciej przywrócić prawidłowe działanie serwisów.

Przepraszamy za niedogodności.

Bank Pekao S.A.

Aktualizacja, godz. 14:28

Wygląda na to, że awaria powoli dobiega końca. Po szczycie zgłoszeń w serwisie downdetector (tuż przed godz. 13:30), ich liczba zaczęła maleć i godzinę później oscyluje już wokół tysiąca. Taka wartość wciąż jednak każe sądzić, że nie u wszystkich użytkowników logowanie do platformy Pekao24 działa już tak jak powinno.

Aktualizacja, godz. 14:50

Stale aktualizowana liczba zgłoszeń w serwisie downdetector spadła do poziomu poniżej 100 raportów. Wnioskujemy więc, że co do zasady awaria Pekao została usunięta i klienci mogą już swobodnie logować się do serwisu Pekao24, zaś pozostałe zgłoszenia mają najpewniej charakter incydentalny.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.