Awaria w Banku Pekao. Nie wiadomo jak długo potrwa (aktualizacja)

Awaria w Banku Pekao. Nie wiadomo jak długo potrwa (aktualizacja)29.09.2023 11:57
Bank Pekao zmaga się z awarią
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

Bank Pekao walczy z awarią, klienci masowo zgłaszają problemy związane głównie z działaniem aplikacji mobilnej. Jak wynika ze zgłoszeń, awaria ma charakter ogólnokrajowy.

Z informacji zbieranych przez serwis downdetector można wywnioskować, że awaria w Banku Pekao rozpoczęła się 29 września ok. godz. 9:00. Zniecierpliwieni klienci zaczęli zgłaszać problemy także za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Aplikacja Banku Pekao nie działa

Na platformie X (dawny Twitter) ok. godz. 11:00 pojawił się krótki komunikat banku. Potwierdzono w nim istnienie problemów i prace zmierzające do ich wyeliminowania. Przedstawiciele Banku Pekao nie są jednak w stanie powiedzieć, jak długo jeszcze awaria będzie trwała.

Bank Pekao - awarie zgłoszone w ciągu ostatnich 24 godzin, Źródło zdjęć: © downdetector
Bank Pekao - awarie zgłoszone w ciągu ostatnich 24 godzin
Źródło zdjęć: © downdetector

"Dziękuje za zgłoszenie, problem jest nam znany i weryfikowany. Przepraszamy za utrudnienia prosimy o chwile cierpliwości. Na ten moment nie jesteśmy w stanie przewidzieć ile potrwają problemy, ale pracujemy nad ich rozwiązaniem" - napisano w krótkim oświadczeniu na platformie X.

Większość zgłoszeń klientów dotyczy nieprawidłowego działania aplikacji mobilnej banku, w tym funkcji związanej z BLIKiem.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Aktualizacja, godz. 12:25

Po godz. 12:00 liczba zgłoszeń o awarii zaczęła spadać. Przedstawiciele banku nie potwierdzili jednak jeszcze jej usunięcia i nie podali, co było przyczyną kilkugodzinnych problemów.

Mateusz Tomczak, dziennikarz dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.