Awaria w Banku Pekao. "Wystąpił błąd komunikacji" (aktualizacja)

Awaria w Banku Pekao. "Wystąpił błąd komunikacji" (aktualizacja)02.10.2023 20:50
Awaria w banku Pekao
Źródło zdjęć: © downdetector

Bankowość Pekao nie działa prawidłowo - wynika z narastającej liczby zgłoszeń w serwisie downdetector. Wszystko wskazuje na to, że bankowcy mierzą się z awarią widoczną we wszystkich częściach kraju. Użytkownicy widzą powiadomienie "Wystąpił błąd komunikacji".

Bank Pekao walczy z awarią, która według raportów w serwisie downdetector dotyczy przede wszystkim aplikacji mobilnej. W chwili tworzenia niniejszego tekstu spłynęło ponad 500 raportów, z których przeszło połowa dotyczy aplikacji Pekao w smartfonach. Pozostałe zgłoszenia wskazują na problemy z bankowością w internecie. Użytkownicy na Facebooku podają, że próbując zlecić jakąś operację widzą na ekranie wiadomość "Wystąpił błąd komunikacji".

Awaria w Banku Pekao w praktyce odczuwalna jest w całym kraju. Problemy zaczęły się około godziny 19:30, a zgłoszenia spływają ze wszystkich dużych miast, w tym Warszawy, Łodzi, Wrocławia, Trójmiasta, Krakowa, Lublina i ze Śląska. Na stronie internetowej Pekao nie ma w tej sprawie żadnej wiadomości, z kolei w social mediach bankowcy dopiero od kilku minut odpisują na zgłoszenia użytkowników - dziękując za informację o problemie i przekazując ją do odpowiedniego działu.

Awaria w banku Pekao, Źródło zdjęć: © downdetector
Awaria w banku Pekao
Źródło zdjęć: © downdetector

W obliczu takiej komunikacji Banku Pekao i późnej pory dnia, trudno szacować, jak długo mogą potrwać utrudnienia. Będziemy śledzić ten temat i zaktualizujemy niniejszą publikację, kiedy problemy dla użytkowników ustaną.

Aktualizacja, godz. 22:00

Po około 3-godzinnej awarii wygląda na to, że sytuacja została po stronie banku opanowana. Kluczowe usługi Pekao są już dostępne, co potwierdza szybko malejąca liczba zgłoszeń o nieprawidłowościach.

Kamera solarna z akumulatorem w super cenie – recenzja Foscam B4

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.