Barbie-donosicielka będzie „kablować” rodzicom

Barbie-donosicielka będzie „kablować” rodzicom02.03.2015 16:09

Zabawki są specyficznym obszarem kultury popularnej, w którym dorośli realizują swoje marzenia i przekazują lęki młodszym pokoleniom. Podczas targów Toy Fair w Nowym Jorku zaprezentowana została kolejna wersja sławnej lalki, która nie tylko będzie stawiać za wzór szczupłą blondynkę o nierealistycznej figurze, ale też przyzwyczai dzieci do ciągłego nadzoru.

Firma Mattel zaprezentowała kolejną zaawansowaną technicznie lalkę Barbie. Tym razem zabawka będzie słuchać głosu dziecka, nagrywać wypowiedzi, wysyłać je do chmury obliczeniowej firmy ToyTalk i odpowiadać na pytania. W założeniu ma więc działać podobnie do asystentek głosowych na smartfonach: Cortany i Siri. Oprogramowanie będzie uczyło się nowych rzeczy o dziecku, które bawi się lalką, będzie więc pamiętać czym najbardziej młoda osoba się interesuje i będzie decydować o sposobie rozmawiania tak, by można było odnieść wrażenie, że zabawka jest uważnie słuchającym, dobrym przyjacielem.

Lalka wymaga oczywiście połączenia z WiFi. Poza tym w środku znalazł się mikrofon, głośnik i mały komputer. Lalkę aktywuje się przyciskiem na jej pasku. Wybudzona zada pytanie i poprowadzi rozmowę. Jedno ładowanie akumulatora wystarczy na godzinę zabawy.

Problemy zaczynają się, gdy w grę wchodzi prywatność użytkowników. To, że firma ToyTalk będzie przechowywać nagrania i wykorzystywać je do ulepszania rozpoznawania mowy jest najmniejszym problemem. W końcu przetwarzanie mowy dzieci jest dużo trudniejsze niż dorosłych i na czymś trzeba pracować. Bardziej martwi fakt, że firma chce udostępniać nagrania rodzicom i umożliwić udostępnianie ich osobom trzecim przez rodziców.

Lalka będzie także wysyłać rodzicom e-maile z podsumowaniem tego, o czym mówiło do niej dziecko. Rodzice będą zaś mogli spersonalizować lalkę, podając jej na przykład imię kota, oraz zablokować niektóre tematy, jeśli nie chcą, by dzieci uczyły się z niezaufanego źródła, jakim jest Internet. Czasy lalek, które odpowiadały tylko w dziecięcej wyobraźni, już nie wrócą – chyba że dzieci będą „zapominać” o ładowaniu.

1959 First EVER Barbie Commercial High Quaility HQ!

Barbie, czyli Barbara Millicent Roberts, w przyszłym tygodniu skończy 56 lat. Wersja Hello, wyposażona w elektroniczną osobowość, to kolejny z ponad setki wariantów lalki i drugi wykorzystujący elektronikę – pierwsza była „Video Girl Barbie”, przez niektórych uważana za marzenie pedofila. W sprzedaży jest też lalka w sukience z diodami.

„Hello Barbie” będzie kosztowała 75 dolarów. Na rynek trafi w najlepszym dla firmy Mattel momencie – tuż przed Bożym Narodzeniem. W przeciwieństwie do sympatycznego dinozaura, przez którego przemawia IBM Watson, lalka nie będzie promowana jako zabawka edukacyjna – to koń trojański w pudle z zabawkami.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.