Biedronka wysyła dziwne komunikaty. O co tu chodzi?

Biedronka wysyła dziwne komunikaty. O co tu chodzi?07.09.2022 16:23
Aplikacja Biedronka
Źródło zdjęć: © dobreprogramy | Oskar Ziomek

Użytkownicy aplikacji Biedronka otrzymali w środę przed godziną 16 serię nietypowych komunikatów. W tym samym czasie zaczęły pojawiać się problemy z działaniem aplikacji.

Aktualizacja

Przedstawiciele biura prasowego Biedronka odpowiedzieli na nasze zapytanie odnośnie nietypowych komunikatów, które otrzymali klienci sklepu. Jak czytamy w odpowiedzi, doszło do pomyłki ludzkiej, przez co test aplikacji odbył się w niewłaściwym środowisku.

"Podjęliśmy już niezbędne kroki by usunąć usterkę w aplikacji Biedronka – umożliwiając powrót do pełnej funkcjonalności dla użytkowników. Informujemy, że powiadomienie push wysłane do użytkowników realizowane miało być w środowisku testowym. Doszło do błędu ludzkiego po stronie naszego partnera zewnętrznego, z którym razem współpracujemy przy obsłudze aplikacji. Wszystkich klientów serdecznie przepraszamy" - czytamy w komunikacie przesłanym przez Biedronkę.

Oryginalny news

Do redakcji serwisu dobreprogramy.pl zgłaszają się czytelnicy, którzy otrzymali dziwne powiadomienia z aplikacji Biedronki. Nie każdy otrzymał takie same wiadomości. Niektórzy otrzymali ich mniej, inni więcej, lecz prawdopodobnie wysłano łącznie cztery komunikaty, o treści "p2" (dwukrotnie), "pusca" i "puszka". Możliwe, że to efekt niewłaściwie przeprowadzonych testów aplikacji, lecz nie jest to pewne.

[1/2] Biedronka wysyła dziwne komunikaty, Źródło zdjęć: © dobreprogramy.pl
[2/2] Biedronka wysyła dziwne komunikaty, Źródło zdjęć: © dobreprogramy.pl

Wątpliwości są związane z faktem, że w tym samym momencie zaczęły występować problemy z działaniem aplikacji. Próba skorzystania z niej kończyła się niepowodzeniem. Przeczytać można było komunikat mówiący o tym, że wystąpił problem podczas łączenia się z serwerami Biedronki. Sugestią, ze strony twórców aplikacji, jest problem z połączeniem sieciowym.

Biedronka nie opublikowała jeszcze żadnego komunikatu dotyczącego wysyłanych komunikatów, a także problemów z działaniem samej aplikacji. Redakcja serwisu dobreprogramy.pl wysłała zapytanie do biura prasowego Biedronki. Wpis ten zostanie zaktualizowany, gdy firma podzieli się z nami informacjami na temat przyczyn całego zajścia.

Jakiś czas temu podobna sytuacja dotyczyła klientów mBanku. Wówczas również do użytkowników aplikacji mobilnej zostały rozesłane powiadomienia, które wydawały się nie mieć większego sensu. Sprawę opisaliśmy na łamach serwisu dobreprogramy.pl.

Karol Kołtowski, dziennikarz dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.