BlackBerry przedstawia zalety kwadratowego ekranu w smartfonie

BlackBerry przedstawia zalety kwadratowego ekranu w smartfonie09.07.2014 12:04

BlackBerry zawsze miało odwagę iść własną drogą, pod prądpanujących na rynku mobilnym trendów. Był czas, gdy taka postawaprzynosiła wielkie sukcesy, ale potem przyszedł czas, w którymniezależność okrutnie się na firmie zemściła. Teraz pod władząnowego szefa Johna Chena firma znów staje na nogi, by dalej iśćwłasną drogą. Świetnie pokazuje to najnowszy telefon z logoJeżynki – model Passport.

Gdy w czerwcu John Chen zademonstrowałdwa nowe modele telefonów swojej firmy, jeden z nich przyciągnąłuwagę wszystkich. BlackBerry Passport z 4,5-calowym wyświetlaczemwychodził poza wszelkie standardy projektowe, z proporcjami 1:1 irozdzielczością 1440×1440 pikseli. W czasach, gdy wszystkiesmartfony wyglądają tak samo – cała powierzchnia frontuprzeznaczona na prostokątny ekran dotykowy, kilka przycisków nabrzegach obudowy i możliwie jak najmniejsza grubość, kanadyjskiproducent mówi, że forma ta jest oznaką zmierzchu innowacyjnościw branży i proponuje coś zupełnie nowego.

Swoje argumenty na rzecz kwadratowego ekranu BlackBerryprzedstawiło w najnowszym blogowymwpisie, z którego dowiedzieć się możemy, że utkwiliśmy wprostokątnym świecie. Format ten, dogodny do „konsumpcji”mediów i szybkiej komunikacji nie jest jednak wcale taki wspaniały,jak może się wydawać, szczególnie tam, gdzie trzeba takżepracować.

Za decyzją o wykorzystaniu 4,5-calowego, kwadratowego ekranu,porównywalnego pod względem powierzchni wyświetlania do5-calowych, prostokątnych ekranów, stać miały badania naukowe.Optymalna liczba znaków w tekście wynosi 66, jednak większośćwspółczesnych smartfonów wyświetla ich około 40. Ze swoimiproporcjami ekranu, Passport jest w stanie wyświetlić 60 znaków wlinii, co czynić go ma idealnym narzędziem do czytania e-booków,przeglądania dokumentów i surfowania po WWW. Znika dylemat, w jakim trybie to robić, krajobrazowym czy portretowym.

BlackBerry chce, by z takiego sprzętu korzystała przede wszystkim grupa mu zawsze najbliższa – profesjonaliści. Architekci czy handlarze nieruchomościami docenić mają możliwość obejrzenia planów i modeli w całości, lekarzy ujmie łatwość przeglądania dokumentacji medycznej (włącznie ze skanami klisz RTG), maklerzy uznają wygodę operacji finansowych, gdy na ekranie widać wszystkie fluktuacje wartości posiadanych akcji, zaś wszyscy ci, którzy żyją z pióra (a właściwie z klawiatury), zachwycą się klawiaturą, która nie zasłania ekranu, po którym piszą.

Śmiałe designerskie zagranie BlackBerry wiąże się oczywiście z pewnym ryzykiem. Choć pisanie dokumentów czy obróbka arkuszy kalkulacyjnych na ekranie o proporcjach 1:1 zapowiadają się bardzo ciekawie, to jednak wszyscy ci, którym marzy się oglądanie multimediów będą rozczarowani czarnymi pasami otaczającymi film z góry i z dołu jak na starych telewizorach. Spora szerokość urządzenia (ponad 8 cm) sprawia też, że większości ludzi będzie mogła używać go tylko w trybie oburęcznym.

Niemniej jednak na rynku designerskich klonów iPhone'a, odróżniających się między sobą co najwyżej krzywizną rogów, takie wyróżnienie się może przynieść dobre efekty. Jak do tej pory decyzje nowego CEO firmy przynoszą pozytywne rezultaty. BlackBerry nie tylko zdołało zaprezentować nowe modele smartfonów, ale też zwiększyło sprzedaż (z 1,3 mln do 1,6 mln słuchawek kwartalnie) i znacząco poprawiło swoją sytuację finansową. Po raz pierwszy od wielu kwartałów zdołało wypracować zysk. Mimo, że to tylko 23 mln dolarów (i to tylko dzięki wykorzystaniu odpisów podatkowych i sprzedaży nieruchomości), to jednak trzeba przypomnieć, że w poprzednim kwartale firma straciła ponad 780 mln dolarów.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.