Bosch, Daimler i Nvidia stworzą autonomiczne auto 4 i 5 poziomu

Bosch, Daimler i Nvidia stworzą autonomiczne auto 4 i 5 poziomu11.07.2018 13:01

W ubiegłym roku niemiecki koncern Daimler wraz z firmą Bosch ogłosili, że połączą siły, aby opracować w pełni zautomatyzowany, bezobsługowy system samochodowy. Mówiąc w skrócie – pojazd autonomiczny. Podczas dzisiejszego pokazu postępu obie firmy ogłosiły, że zdecydowały się na wybór systemu Drive Pegasus Nvidii – platformy obliczeniowej dla sztucznej inteligencji. Pierwsze testy gotowego samochodu odbędą się w drugiej połowie 2019 roku w Kalifornii.

Zautomatyzowane pojazdy są złożonymi komputerami na kołach – podały obie firmy w komunikacie prasowym – i potrzebują jeszcze więcej mocy obliczeniowej, jeśli mają automatycznie poruszać się w ruchu miejskim, wykorzystując do tego celu dane pochodzące z różnych czujników. Oczywiście to żadna nowość, bowiem już wiele firm pracuje nad pojazdami autonomicznymi z różnymi efektami.

Zgodnie z warunkami umowy z Nvidią, oddział z Santa Clara dostarczy potężny procesor i układ graficzny do zarządzania siecią elektronicznych jednostek sterujących (ECU) – mikrokontrolerów wyposażonych w czujniki, które kontrolują układ jezdny samochodu, blokadę drzwi, okien i innych systemów - w prototypowych pojazdach Boscha i Daimlera, a także oprogramowanie do przetwarzania algorytmów generowanych przez symulacje autonomicznej jazdy przez obie firmy. Niestandardowy system chłodzenia opracowany wspólnie przez firmę Bosch i Daimler pozwoli zapewnić odpowiednie schłodzenie wszystkich ECU, podczas gdy te będą przetwarzać aż 100 gigabajtów danych na kilometr przebytej odległości.

Nasza współpraca z firmami Daimler i Bosch pozwoli zjednoczyć mocne strony każdej firmy – powiedział w oświadczeniu Danny Shapiro, starszy dyrektor działu motoryzacyjnego Nvidii. Bosch, największy na świecie dostawca podzespołów motoryzacyjnych, oferuje swoją specjalistyczną wiedzę na temat sprzętu i systemów. Firma Daimler z kolei, będąca macierzystym producentem Mercedes-Benz, oferuje kompleksową wiedzę o pojazdach i globalną markę, która jest synonimem bezpieczeństwa i jakości.

Nvidia zaprezentowała Drive PX Pegasus, najnowszą generację platformy do samodzielnego prowadzenia w Monachium na GTC Europe w październiku 2017 r. Dwa układy Nvidia Xavier na chipach i dwie karty graficzne mogą wykonywać ponad 320 trylionów operacji na sekundę, przesyłając do terabajta danych na sekundę i pobierając dane z maksymalnie 16 kamer i sześciu czujników lidarowych. Jego centra danych, które wykorzystują architekturę Nvidia DGX zoptymalizowaną pod AI i uruchamiają symulator jazdy Drive Constellation AV, na bieżąco poprawiają umiejętność wykrywania obiektów, planowanie najlepszego przejazdu oraz jego walidację w czasie. W skrócie oznacza to, że auto wyposażone w tę platformę jest w stanie „uczyć się” coraz lepszej jazdy. Im więcej pojazd się porusza, tym sprawniej mu to wychodzi.

Nvidia twierdzi, że współpracuje z ponad 370 innymi firmami, w tym z Deutsche Post DHL, która planuje rozmieścić flotę autonomicznych samochodów dostawczych wspieranych przez platformę Nvidia, począwszy od 2019 roku.

Bosch i Daimler oczekują, że wydajność będzie porównywalna z około sześcioma zsynchronizowanymi, wysoce zaawansowanymi komputerami stacjonarnymi, i że Pegasus – czerpiąc informacje z zestawu radarów, kamer wideo, lidarów i czujników ultradźwiękowych - będzie w stanie reagować na zmieniające się warunki drogowe w czasie zaledwie 20 milisekund. Wykorzystując podzespoły marki Bosch oraz program Daimlera do jazdy autonomicznej, firmy planują rozpocząć testy autonomicznych modelu Mercedesa Klasy S i Klasy V w przyszłym roku w Kalifornii. Auta będą poruszały się wahadłowo po wybranych trasach w Kalifornii na obszarze Zatoki San Francisco.

Owszem, konkurencja nie śpi i już testuje pojazdy autonomiczne, ale w tym przypadku będziemy mieć do czynienia z pojazdami poziomu 4 i 5. Oznacza to, że wersje z systemem autonomicznym poziomu 4 będą mogły poruszać się po określonych terenach miast, po drogach podmiejskich i autostradach z minimalnym nadzorem i w określonych warunkach, podczas gdy modele z platformą poziomu 5 będą mogły poruszać się po każdej drodze w praktycznie każdych warunkach.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.