Brak internetu w UPC. Poważna awaria w wielu miastach (aktualizacja)

Brak internetu w UPC. Poważna awaria w wielu miastach (aktualizacja)28.07.2023 13:19
Trwa awaria internetu w UPC
Źródło zdjęć: © downdetector

UPC walczy z poważną awarią internetu. Klienci stracili dostęp do sieci w wielu miejscowościach w całej Polsce. Awaria internetu UPC nasiliła się około godz. 12:45. Z aktualizowanych na bieżąco danych wynika, że po godz. 15 problem został rozwiązany.

Trwa awaria internetu UPC, w wyniku której klienci z wielu miast po prostu nie mają dostępu do sieci - wynika z lawinowo rosnącej liczby zgłoszeń w serwisie downdetector. Problemy zaczęły nasilać się przed godziną 13:00, a raporty spływają z szeregu miast, w tym Warszawy, Krakowa, Bydgoszczy czy Gdańka.

Znakomita większość użytkowników zgłasza awarię internetu UPC. Cześć sygnalizuje również problemy z telewizją, ale to najpewniej naturalna konsekwencja z uwagi na oferowane przez operatora pakiety. Na tę chwilę trudno powiedzieć, jak długo potrwają jeszcze utrudnienia. Do momentu publikacji niniejszego tekstu do serwisu downdetector zdążyło spłynąć przeszło 3 tysiące zgłoszeń o awarii UPC.

Trwa poważna awaria w UPC, Źródło zdjęć: © downdetector
Trwa poważna awaria w UPC
Źródło zdjęć: © downdetector

Jak dotąd nie trafiliśmy na oficjalny komunikat UPC w sprawie problemów z dostępem do sieci. W efekcie trudno choćby szacować, jak długo mogą potrwać utrudnienia i użytkownicy będą pozbawieni dostępu do sieci. Będziemy śledzić tę sprawę i na bieżąco aktualizować niniejszy tekst, gdy tylko wyjdą na jaw nowe fakty.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Aktualizacja, godz. 14:30

Niestety, wszystko wskazuje na to, że problemy z internetem UPC/Play są nadal nierozwiązane. Potwierdzają to także zgłoszenia widniejące w serwisie downdetector pod szyldem operatora Play, który od pewnego czasu odpowiada za markę UPC. Nie zmienia to faktu, że klienci nadal nie mają dostępu do internetu. Liczba wciąż spływających raportów o problemach w UPC utrzymuje się na poziomie przeszło 1700 zgłoszeń w kolejnych kwadransach.

Awaria internetu UPC/Play nie została nadal usunięta, Źródło zdjęć: © downdetector
Awaria internetu UPC/Play nie została nadal usunięta
Źródło zdjęć: © downdetector

Aktualizacja, godz. 15:20

Z aktualizowanych na bieżąco danych w serwisie downdetector wynika, że awaria internetu UPC/Play została usunięta. Na podstawie gwałtownego spadku liczby zgłoszeń zakładamy, że użytkownicy mają już dostęp do wszystkich usług, w tym internetu i telewizji. Problemy utrzymywały się przeszło dwie godziny.

Aktualizacja, godz. 15:33

Otrzymaliśmy od UPC/Play komentarz w sprawie awarii. Tak jak pisaliśmy w poprzedniej aktualizacji, problemy zostały już rozwiązane przez operatora:

Przywróciliśmy pełną dostępność usług naszego internetu stacjonarnego i telewizji na obszarze Gdańska, utrudnienia już nie występują. Przepraszamy za niedogodności i dziękujemy za cierpliwość.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.