Charles Jablonski o przyszłości OnLive

Charles Jablonski o przyszłości OnLive28.09.2012 09:58

OnLive było jednym z pionierów strumieniowania gier z chmury, niemniej zamiast przez lata wypracować sukces, firma zbliżała się coraz bardziej do skraju przepaści — od śmierci uratowało ją niemal w ostatniej chwili ciche przejęcie, szybka restrukturyzacja, a przede wszystkim zmiany w zarządzie, bo to nierozważne inwestowanie środków doprowadziło do bankructwa. Obecny szef Charles Jablonski mówi o trudnym utrzymaniu marki na rynku.

Przedsięwzięcie zwolniło tempa, nagle od potrzeby natychmiastowego efektu (co było zwyczajnie niewykonalne) przechodząc w tryb długofalowego myślenia. Dla obecnych inwestorów liczy się efekt, niekoniecznie błyskawiczny — co oznacza co prawda dalsze pompowanie pieniędzy w nieprzynoszący jeszcze dochodu interes, lecz z głową. Gdybym miał zwięźle ująć, jaka jest strategiczna zmiana kierunku firmy, to chodzi o biznes. [...] Nie osiągniemy sukcesu przez cięcia budżetowe. Trzeba wypracować zysk. Zaplecze technologiczne mamy świetne, teraz musimy udowodnić, że z tego będą pieniądze. [...] Potrzebujemy szybszego napływu odbiorców — oświadcza Jablonski.

OnLive do tej pory nie ujawniło szczegółowych statystyk ze swojego działania, a z orientacyjnie podawanych milionów aktywnych użytkowników udało się zweryfikować nieoficjalnie raptem kilka setek tysięcy. Szef firmy utrzymuje, że współpracujący z nią wydawcy są zadowoleni z liczb, chętnie dorzucając do serwerowej puli kolejne nowe gry, a przedsięwzięcie zajmuje drugą czy trzecią pozycję jeżeli o wielkość platformy cyfrowej dystrybucji chodzi — po Steamie. Zauważa, że potencjał w chmurze jest, czego najlepszym przykładem było przejęcie przez Sony bezpośredniego rywala na tym polu, czyli Gaikai. W ostatnim czasie OnLive ponoć sporo nauczyło się na błędach i przyszłość rysuje się, jeśli nawet nie różowo, to na pewno kolorowo, a nie w ponurych barwach.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.