Chrome 60 na Androida dostępny: koniec z wibrującymi reklamami

Chrome 60 na Androida dostępny: koniec z wibrującymi reklamami02.08.2017 15:27

Po zeszłotygodniowej premierze przeglądarki Chrome 60 na pecetach, przyszedł czas na nową wersję aplikacji mobilnej. Zmiany trudno określić mianem wielkich, ale co najmniej jedna z całą pewnością zostanie entuzjastycznie przyjęta przez użytkowników. Chrome 60 na Androida obsługuje już zmodyfikowane Web Vibration API.

Web Vibration API

A to może oznaczać koniec irytujących wibrujących stron reklamowych. Pierwotnie Web Vibration API umożliwiło taką formę zwracania uwagi użytkownika, co jednak skończyło się w sposób, który można było łatwo przewidzieć: dystrybutorzy inwazyjnych reklam uruchamiali wibracje w swoich kampaniach. W Chrome 60 w Web Vibration API wprowadzono modyfikacje: aby wibracje mogły zostać włączone, konieczna jest zgoda użytkownika w postaci wykonania jakiejkolwiek akcji na stronie.

Nowy widżet

[1/2]
[2/2]

Google Chrome 60 przynosi także nowy widżet wyszukiwarki, który jest rezultatem ugody Google z rosyjskim Yandeksem. Rząd Federacji Rosyjskiej uznał, że dostarczanie w widżecie tylko silnika Google stanowi nadużycie pozycji lidera. Odtąd zatem możemy wybrać. W Polsce mamy do wyboru trzy, a w zasadzie dwa silniki: jest to Google, Bing i... Onet, do którego wyszukiwarkę także dostarcza Google, co wypada dość kuriozalnie. Po ustawieniu domyślnej wyszukiwarki w Chrome, zmieni się także wyszukiwarka w nowym widżecie.

Czyszczenie danych

[1/2]
[2/2]

Do dyspozycji zostało już także oddane nowe menu usuwania prywatnych danych. Zostało ono podzielone na widok podstawowy i zaawansowany. W pierwszym z nich mamy dostęp do zarządzania zakresem czasowym i jedynie trzema kategoriami: jest to historia przeglądania, ciasteczka i dane stron oraz pliki zapisane w pamięci podręcznej. W widoku zaawansowanym można ponadto usunąć zapisane hasła, dane formularzy i ustawienia witryn.

PaymentRequest API

Nowość stanowi także pozycja Aplikacje do płatności w menu Autouzupełnianie i płatności. Pozwala ona na autouzupełnianie formularzy w witrynach sprzedażowych danymi importowanymi na przykład z Android Pay czy Samsung Pay. W mobilnym Chrome, podobnie jak w wydanej przed tygodniem wersji desktopowej, obsługiwany jest już także budżet czasowy dla akcji wywoływanych powiadomieniem push.

Najnowszą wersję przeglądarki można znaleźć w naszej bazie oprogramowania.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.