Chrome numerem 1 na świecie – nawet w rankingu przyjaznym dla Microsoftu

Chrome numerem 1 na świecie – nawet w rankingu przyjaznym dla Microsoftu02.05.2016 11:54

8 lat Google zajęło osiągnięcie celu, który dla Mozilliokazał się nieosiągalny. W analizach globalnego rynku przeglądarekNet Marketshare do dziś numerem jeden był Internet Explorer (mimoże w innych rankingach tę pozycję dawno stracił). W kwietniu 2016roku przeglądarka Microsoftu oddała tę pozycję Chrome.Symboliczna porażka IE jest o tyle dotkliwsza, że w rankingu anisłowa o następcy IE – przeglądarce Microsoft Edge. Możemypowiedzieć to już oficjalnie, Redmond przegrało z Mountain Viewbitwę nie tylko o rynek mobilny, ale też bitwę o Internet, któryprzecież przez zwykłego użytkownika doświadczany jest właśnieprzez przeglądarkę.

Różnica wydaje się być na poziomie błędu statystycznego:41,66% dla Chrome, 41,35% dla Internet Explorera. Należałoby bywięc mówić o remisie (przy danych z 40 tysięcy witryn błądstatystyczny nie przekracza tu 0,3%), gdyby nie jedna kwestia. Otóżnajwyraźniej firma Net Applications od jakiegoś już czasu wlicza wrankingu „Desktop Share” do wyników Internet Explorera wynikiMicrosoft Edge – mimo że technicznie są to dwie różneprzeglądarki, występujące obok siebie w Windowsie 10. W rankingu„Desktop Share by Version” widać za to, że Edge przypisano3,85%, a kolejne wersje IE (11, 10, 9 i 8) mają odpowiednio udziałyna poziomie 19,87%, 5,44%, 5,49% oraz 5,34%. Oznacza to, że porozbiciu na wersje, w badaniu Net Marketshare Chrome ma większeudziały w rynku, niż wszystkie uwzględnione tam przeglądarkiMicrosoftu razem wzięte.

document.getElementById("na635977797892270000").src="http://www.netmarketshare.com/report.aspx?qprid=0"+String.fromCharCode(38)+"qptimeframe=M"+String.fromCharCode(38)+"qpsp=207"+String.fromCharCode(38)+"qpch=350"+String.fromCharCode(38)+"qpdt=1"+String.fromCharCode(38)+"qpct=3"+String.fromCharCode(38)+"qpcustomd=0"+String.fromCharCode(38)+"qpcid=fw161398"+String.fromCharCode(38)+"qpf=16"+String.fromCharCode(38)+"qpwidth=600"+String.fromCharCode(38)+"qpdisplay=1111"+String.fromCharCode(38)+"qpmr=10"+String.fromCharCode(38)+"site="+window.location.hostnameWyniki nie powinny nikogo dziwić, tym bardziej, że od lat jużkwestionowano metodykę badawczą Net Applications, której wynikirażąco odbiegały od wyników innych badań. Dość powiedzieć, żewedług popularnego rankingu StatCounter, w kwietniu 2016 nadesktopach udział Chrome na globalnym rynku przekroczył 60%, drugiw kolejności Firefox ma obecnie 15,62%, IE jest zaś dopierotrzecie, z udziałem 13,25%.

Jak widać Microsoft nie zdołał przekuć głośno odtrąbionegosukcesu Windowsa 10 w sukces swojej przeglądarki internetowej. Trzyczwarte użytkowników systemu, który wg badań własnych NetApplications ma już ponad 14% rynku, wcale nie korzysta z Edge czyInternet Explorera, lecz przeglądarki innego producenta – i raczejnic nie zapowiada, by miało się to zmienić.

Tak bowiem jak symbolem Internetu w poprzedniej dekadzie byłocharakterystyczne „e” w kółeczku, tak dziś tym symbolem jestkolorowa „piłeczka” Google'a. Jest ona wszechobecna nie tylko napecetach, ale też na urządzeniach mobilnych (49,3% mobilnego rynkunależy już do Chrome, 3,8% dla Internet Explorera). Widać to teżpo staraniach webdeweloperów – to właśnie pod google'owy silnikBlink są w pierwszym rzędzie optymalizowane strony internetowe iframeworki programistyczne.

Zapewne ciekawi jesteście, jak wygląda sytuacja na naszymportalu. Sprawdźmy:

  • Wyniki dla Chrome'a nie odbiegają od globalnych trendów.Niemal co drugi z naszych Czytelników korzysta z przeglądarki Google'a (49,2%).
  • Wciąż uznaniem obdarzacie Firefoksa (wybiera go niemal 28%).
  • Trzecia w rankingu jest Opera (8,4%).
  • Dopiero czwarty jest zaś Internet Explorer (6,3%).
  • Piąte i szóste miejsce przypadły zaś Safari i Edge (odpowiednio 2,9% oraz 2,87%).
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.