Cmentarz Google – nostalgiczne miejsce z listą produktów uśmierconych przez Google

Cmentarz Google – nostalgiczne miejsce z listą produktów uśmierconych przez Google04.12.2018 12:05
Lista produktów na cmentarzu Google jest dość długa. (depositphotos)

Google lubi eksperymentować z nowymi usługami i oprogramowaniem, ale także, nie boi się kasować wcześniej rozwijanych produktów. Lista usług, które zostały uśmiercone przez firmę z Mountain View jest naprawdę długa. Nie powinno więc dziwić, że w internecie pojawiły się dwie strony, który skupiają się wyłącznie na produktach wyłączonych przez Google.

Kilka dni temu pisaliśmy o planowanych zmianach w Google Hangouts – klasyczna wersja komunikatora zostanie wyłączona, a użytkownicy zostaną przeniesieni do dwóch innych usług – Hangouts Chat i Hangouts Meet. Z kolei wcześniejsze plany zakładają uśmiercenie Google+, serwisu społecznościowego, który miał stać się silnym rywalem dla Facebooka. Oczywiście to tylko dwa przykłady, historia uśmierconych usług Google jest znacznie obszerniejsza.

Google Cemetery
Google Cemetery

Osoby, które chcą poznać wcześniejsze projekty Google, powinny odwiedzić jedną z dwóch stron – Google Cemetery (Cmentarz Google) lub Killed By Google (Zabici przez Google). Pierwsza propozycja to 44 pozycje, które zniknęły z portfolio Google. Na liście znajdziemy m.in. Google+, Google Talk, Picasa czy Google Reader. Przy każdym produkcie została dodana krótka informacje z powodem zamknięcia usługi – wystarczy najechać kursorem myszki, aby przeczytać opis.

Drugi serwis Killed By Google zawiera ponad 100 pozycji. Znalazły się w nim również mniej znaczące produkty, jak np. Google Deskbar, który był umieszczony na pasku zadań w Windows i zapewniał natychmiastowy dostęp do wyszukiwarki Google.

Killed by Google
Killed by Google

Obie strony zawierają katalog wielu świetnych usług, których już niestety nie ma. Z drugiej strony, w ofercie Google pojawili się już godni następcy lub zupełnie nowe produkty. Firma nie uśmierca bowiem losowo wybranych usług. Często powodem jest zbyt niskie zainteresowanie lub dublowanie się z innym produktem.

Chcielibyśmy się dowiedzieć, za jakimi usługami Google najbardziej tęsknicie? Czy jednak nie korzystaliście z uśmierconych produktów i ich odejścia nie odczuliście? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.