Customatic to nadzieja na piękny i funkcjonalny Windows 10 – lepszy niż to, co popełnił Microsoft

Customatic to nadzieja na piękny i funkcjonalny Windows 10 – lepszy niż to, co popełnił Microsoft02.08.2016 23:07
Skórka Lagoon Dark. Nawet Modern UI nie wygląda tu już najgorzej

Może i Windows 10 ma wiele zalet, ale na pewno nie należy donich estetyka. Wprowadzona w Anniversary Update ciemna skórkaniewiele zmienia – interfejs użytkownika wygląda w najlepszymrazie tak sobie, szczególnie jeśli porównamy go do dopracowanychlinuksowych desktopów. Zaradzić temu chcą twórcy aplikacjiCustomatic, którzy obiecują, że dzięki ich narzędziu Windows 10będzie mógł być nie tylko piękny, ale i bardziej użyteczny. Toco do tej pory pokazali, wygląda bardzo przekonująco.

Windows 7 dawało użytkownikom spore możliwości personalizacjiinterfejsu pod własne oczekiwania – i to bez koniecznościinstalowania dodatkowego oprogramowania. W Windows 8 możliwościbyło mniej, a w Windows 10? No cóż, sami wiecie. Ma być tak, jakmało utalentowani projektanci Microsoftu sobie wymarzyli, a nieinaczej. W końcu Jedno Windows nie może mieć tysiąca oblicz.

7 skórek do wyboru już na starcie
7 skórek do wyboru już na starcie

A może powinno? Customatic to ładny powrót skórek na Windowsa– z siedmioma tematami do wyboru już na starcie domyślnie, orazedytorem, który pozwoli dostosować szatę graficzną do własnychpotrzeb. To nie wszystko. Narzędzie ma przywrócić dynamicznekafelki na standardowy pulpit, tak by mogły być traktowane jakonowoczesny zamiennik starych widżetów. Oczywiście z możliwościąskalowania, ustawiania pozycji i przezroczystości.

Skórka Lagoon Dark. Nawet Modern UI nie wygląda tu już najgorzej
Skórka Lagoon Dark. Nawet Modern UI nie wygląda tu już najgorzej

Tworzone przez kanadyjskich programistów narzędzie pozwoli teżzastąpić niezbyt ergonomiczne Menu Start z dziesiątki. Dostaniemypanelowe, dowolnie modyfikowane launchery aplikacji. Mogą onewyglądać bardzo minimalistyczne, niczym lista ikon z Chrome OS-a,mogą być repliką klasycznego menu Start z Windowsa 7.

Kilka typów launcherów aplikacji
Kilka typów launcherów aplikacji

Nawiązań do „siódemki” jest tu zresztą znacznie więcej –wracają przezroczystości, podglądy aplikacji w pasku narzędziowym,listy szybkiego dostępu… oczywiście nieobowiązkowo. Wśródpokazanych rozwiązań mamy też repliki google’owych wytycznychwzornictwa, czyli Material Design. Innymi słowy – Windows 10skrojone na miarę. Szkoda, że tylko pod kątem interfejsuużytkownika, ale i to dobre, tym bardziej, że deweloperzy zapewniają, iż całość ma sprawiać spójne wrażenie, Customatic ujednolici wygląd zarówno aplikacji win32, jak i tych nowych, pisanych na Universal Windows Platform.

Wiele osób lubi przezroczystości, czemu więc Microsoft je odrzucił?
Wiele osób lubi przezroczystości, czemu więc Microsoft je odrzucił?

Ten naprawdę ciekawy projekt finansowany ma być przezKickstartera. Deweloperzy chcą zebrać raptem 6500 dolarówkanadyjskich (CAD). Po pierwszym dniu zebrali już ponad 1300.Licencję będzie można dostać już za 10 CAD – wtedy dostaniemypełną wersję we wrześniu. Za 20 CAD dostaniemy dostęp do wersjibeta, która pojawi się już w sierpniu. 40 CAD lub więcej toCustomatic uzupełniony o edytor skórek. Za 350 CAD projektancistworzą skórkę na zamówienie. Jeśli chcecie, by wymyślili coś,czego w Windowsie dziś nie ma, to koszt takiej dodatkowejfunkcjonalności (oczywiście w granicach możliwości) to 1000 CAD.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.