Czy Wy też uważacie, że Apple zepsuł ekran powitalny w nowym iOS 10? #sonda

Czy Wy też uważacie, że Apple zepsuł ekran powitalny w nowym iOS 10? #sonda14.09.2016 13:52

Pierwsze wrażenia po instalacji iOS 10 miałem pozytywne. Nowa wersja systemu zawsze łaskocze mój fetysz aktualizacji bardziej niż małe łatki, telefon zaczął działać jakby płynniej, wszystko wydawało się być super. Teraz jednak ochłonąłem i muszę powiedzieć, że nowy ekran powitalny wygląda równie paskudnie, jak pozbawione stylu i finezji okienka z Androida - kompletnie mi się nie podoba.

[1/2]
[2/2]

Stary ekran powitalny (po lewej) był elegancki, stonowany i subtelny. Takim właśnie stylem Apple dystansował się od konkurencji, która w większości przypadków straszy totalnym bezguściem. Niestety nowy ekran powitalny jest nieuporządkowany, ma nieproporcjonalnie duże elementy, a powiadomienia (np. o nowym SMSie) otrzymały tandetną ramkę wyglądającą jak androidowy widżet. Ja jestem na nie, a Wy?

Niestety, problemów jest więcej i nie są one czysto estetyczne. Przez funkcję Raise to Wake odblokowanie starszych iPhonów (bez wsparcia dla Raise to Wake) stało się mniej wygodne i jest to obserwacja nie tylko moja, ale i kilku innych osób w redakcji. Wcześniej pod iOS 9 mogłem obudzić telefon dowolnym przyciskiem, po czym przytrzymać kciuk na czytniku linii papilarnych i telefon przechodził do ekranu roboczego. Teraz niestety tak to nie działa. Jeśli nie uda się odblokować telefonu dolnym przyciskiem trzymanym idealnie i przez dłuższą chwilę (żeby zdjąć odcisk kciuka), to późniejsze odczytanie linii papilarnych nie spowoduje automatycznego przejścia do obszaru roboczego. Po odczytaniu linii papilarnych trzeba ponownie nacisnąć dolny przycisk, co przyznam jest trochę irytujące. Odblokowanie telefonu nie powinno wymagać dwukrotnego przyciśnięcia, panowie z Apple. W przypadku starych telefonów bez funkcji Raise to Wake powinno to działać inaczej, tym bardziej że w starszych modelach czytnik linii papilarnych działa dużo wolniej niż w nowych i potrzeba większej precyzji, żeby go obsłużyć. Żółta kartka.

Aktualizacja: jak zauważył w komentarzach @Twixes, automatyczne odblokowanie po odczytaniu odcisku palca można przywrócić w ustawieniach dostępności (Menu Ogólne -> Dostępność -> Przycisk "Początek" -> Połóż palec, aby otworzyć).

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.