Dla banków z USA Windows Phone nie istnieje. W Polsce jest inaczej

Dla banków z USA Windows Phone nie istnieje. W Polsce jest inaczej31.03.2015 11:37
Redakcja

Jak na razie sytuacja Windows Phone jest trudna i dopiero premiera nowej odsłony systemu niesie ze sobą nadzieje, na zmianę tej sytuacji. Trudności i komplikacje widać choćby w segmencie bankowym, gdzie wiele firm zupełnie rezygnuje ze wsparcia dla tej platformy. Tak to wygląda w Stanach Zjednoczonych, ale przecież nie są one wyznacznikiem tego, z czym mamy do czynienia w innych krajach. Na rodzimym rynku jest na szczęście o wiele lepiej.

Użytkownicy korzystający z mobilnego systemu Microsoftu w USA nie mają łatwego życia. Niektóre z banków działającym w tym kraju zdecydowały się na zerwanie wsparcia, co tylko pogłębiło i uwidoczniło problem cyklicznie znikających aplikacji ze sklepu Windows Phone. Postąpił tak Bank of America, a także Chase, które uznały, że klientów używających mobilnych okienek jest zbyt mało, aby trzeba było się nimi w ogóle przejmować. W innych krajach sytuacja wygląda zupełnie inaczej i nowe banki wprowadzają swoje aplikacje. A jak jest u nas? Czy decydując się na telefon z Windows Phone na pokładzie zostaniemy bez dostępu do bankowości mobilnej i jedynym ratunkiem będzie korzystanie z Internet Explorera?

Gdy zajrzymy do sklepu, znajdziemy tam aplikacje wielu banków obsługujących Polaków. Na wsparcie mogą liczyć klienci Banku Millennium, Raiffeisen Polbank, PEKAO, Aliora, Usług Bankowych T-Mobile (dawny Alior Sync), mBanku, PKO Banku Polskiego, Banku Zachodniego, Gatin Banku, a także ING. Czy to mało? Zdecydowanie nie. Choć w sklepie nie ma aplikacji dla każdego z banków, to jednak wybór jest naprawdę duży i obejmuje swoim zasięgiem ogromną liczbę klientów. Jedynie niektóre osoby mogą czuć się poszkodowane, choć w tej sytuacji nie sposób mówić o winie twórców systemu. Skoro tyle firm jest w stanie przygotować własne aplikacje i to robi, każda inna również może zapewnić wsparcie dla tej platformy.

Oczywiście w grę wchodzi jeszcze jedna kwestia: aktualizacje zapewniane przez banki i funkcjonalność programów. Te kwestie postanowiliśmy zbadać sprawdzając zadowolenie użytkowników i oceny, jakie wystawiają aplikacjom swoich banków. O ile niektóre z firm od kilku miesięcy nie zaktualizowały swoich klientów (np. PEKAO ostatni raz w październiku 2013, Millennium i T-Mobile w lipcu 2014), o tyle nawet w takich przypadkach trudno doszukiwać się fali negatywnych ocen. Rzecz jasna, jak zawsze zdarzają się problemy, ale użytkownicy są w większości zadowoleni. Większość z banków aktualizuje natomiast swoje aplikacje często, nawet w marcu pojawiły się nowe wersje kilku programów klienckich. Czy więc Windows Phone w jakiś sposób ogranicza dostęp do bankowości internetowej dla klientów w Polsce? Nie, na szczęście firmy działające na naszym rynku nie traktują po macoszemu tej platformy.

Czy warto dać szansę mobilnemu systemowi Microsoftu? Tak, choć warto zauważyć, że system ten bardzo się zmieni po premierze Windows 10, który z jednej strony zwiększy jego możliwości, z drugiej jednak znacznie upodobni do Androida i iOS. Platforma wciąż musi nadrobić pewne braki, zarówno po stronie systemu jak i dostępnych aplikacji, ale niektórych przeszkód nie da się obejść. Microsoft może się starać, ale np. Google i tak zupełnie ignoruje ten system i swoich użytkowników, którzy korzystają z Windows Phone zamiast Androida. Nikt nas jednak nie zmusza do używania ani usług pana G, ani banków, które nie chcą wspierać swoich klientów.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.