Do Chrome powraca stary menadżer zakładek. Nowy nie spełnił oczekiwań

Do Chrome powraca stary menadżer zakładek. Nowy nie spełnił oczekiwań15.06.2015 11:35
Redakcja

Nie wszystkie nowości, jakie są wprowadzane w oprogramowaniu, podobają się użytkownikom – wielokrotnie przekonał się o tym Microsoft za sprawą Windows 8, teraz z podobnym problemem zmierzyło się Google. Zespół tworzący przeglądarkę Chrome poinformował, że zdecydowano się na powrót do klasycznego menadżera zakładek. Nowe nie zawsze oznacza lepsze.

Wiele z okien i funkcji dostępnych w Google Chrome jest od samego początku istnienia tej przeglądarki mocno uproszczonych – menadżer pobierania zapewnia tylko podstawowe funkcje, nie znajdziemy tu w ogóle paneli bocznych, a i menadżer zakładek nigdy się nie wyróżniał. Firma postanowiła w ubiegłym roku zmienić tę sytuację i zaprezentowała nowy panel do zarządzania ulubionymi stronami. Najpierw w formie rozszerzenia, później instalowanego automatycznie w Chrome. Nowe rozwiązanie miało być lepsze i wygodniejsze. W praktyce wyszło jednak nieco inaczej.

Nowy (lewa) i stary (prawa) menadżer zakładek
Nowy (lewa) i stary (prawa) menadżer zakładek

Jeżeli korzystacie z Chrome i sami nic nie zmienialiście, to po otworzeniu menadżera zakładek powinniście zobaczyć obecnie jego starą formę. Na łamach forum dyskusyjnym poświęconym przeglądarce Sarah Dee z zespołu Chrome poinformowała, że firma zdecydowała się na powrót do tego rozwiązania. Oficjalne powody nie zostały podane, zapewniono jedynie, że deweloperzy będą szukać nowych sposobów na ulepszenie obsługi zakładek w przeglądarce. Można więc uznać, że firma będzie w przyszłości nadal eksperymentować z tym elementem, nie wiemy jednak, jakie będą efekty tych działań. Pod nowym menadżerem (tym, który został właśnie wycofany) pada natomiast ze strony użytkowników wiele zarzutów: działa zbyt wolno, dodatkowo obciąża przeglądarkę, jest nieczytelny. Oczywiście zdania na jego temat są podzielone jak w przypadku każdej tego typu zmiany w interfejsie.

Zainteresowani wciąż mogą korzystać z nowszego menadżera, jest on dostępny w formie rozszerzenia dla Chrome. Przypomnijmy, że w założeniach ma on zmieniać podejście do ulubionych stron: zamiast prostych list wyświetla miniaturki, umożliwia dodawanie notatek do każdej pozycji i zaznaczanie wielu elementów przy pomocy specjalnych przycisków, oferuje również rozbudowaną wyszukiwarkę. Zaletą ma być także system automatycznie generowanych folderów, przeglądarka poprzez analizę ulubionych stron jest je w stanie posegregować automatycznie, gdybyśmy sami nie chcieli tworzyć folderów. Jeżeli zalogujemy się w Chrome do swojego konta Google, wszystkie ulubione strony są oczywiście synchronizowane z innymi urządzeniami.

Nowe funkcje najwyraźniej wielu osobom nie przypadły do gustu lub okazały się dla nich niewygodne – już proces dodawania nowej zakładki do paska jest nieco „utrudniony”, bo wymaga dodatkowych kliknięć. Zmiany jednak na pewno jeszcze zobaczymy: nowy menadżer był wykonany zgodnie z założeniami Material Design, a Google skupia się nad unifikacją interfejsu swoich aplikacji i usług. Starsza wersja zdecydowanie do nich nie pasuje. A jaki menadżer Wy preferujecie? Bardziej przypadł Wam do gustu ten nowy, czy jednak wolicie nieco bardziej minimalistyczny, starszy?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.