Drugi sezon Polskiej Ligi Esportowej: pula nagród wyniosła ponad 250 tys. zł

Drugi sezon Polskiej Ligi Esportowej: pula nagród wyniosła ponad 250 tys. zł27.01.2018 21:19
Redakcja

Fani polskiego esportu żyli Polską Ligą Esportową od września do grudnia. Rozgrywki Counter-Strike: Global Offensive zakończyły się zwycięstwem zawodników Team Kinguin, którzy w finale pokonali Venatores wynikiem 2:1. Runda pistoletowa okazała się wtedy kluczową dla losów meczu. Illuminar Gaming zostało mistrzem League of Legends nie dając szans Team DPD. W całej lidze rozegrano aż 146 meczów, a drużynom przekazano łącznie 261 360 złotych.

Ile zarobiły poszczególne drużyny?

Największe gratyfikacje finansowe trafiły oczywiście do zwycięzców. Team Kinguin od września do grudnia zarobił 54 400 złotych, a Illuminar Gaming 53 800 złotych. Mistrzowie zgarnęli więc nieco ponad 41% z puli nagród. Pozostałe 153 160 złotych trafiło łącznie do 15 drużyn. Jedynym zespołem, który w trakcie rozgrywek nie zarobił ani złotówki był Check Point, ze względu na 9 porażek w 9 meczach sezonu zasadniczego Counter-Strike: Global Offensive.

Wicemistrzowie drugiego sezonu Polskiej Ligi Esportowej, czyli Venatores oraz Team DPD mogli liczyć na nieco mniej niż połowę zarobku zwycięzców. Pierwsi zostali nagrodzeni kwotą 23 600 złotych, a drudzy 22 400 złotych.Organizacja rozgrywek na najwyższym poziomie, ale bardzo ważny jest rozwój ligi– Nie ukrywamy, że tym, co napędza nas podczas organizacji ligi, jest świadomość ciągłego rozwoju i tego, że sami sobie możemy podnosić poprzeczkę. Wiele elementów zmagań z pierwszej odsłony Polskiej Ligi Esportowej uległo zmianom na lepsze. W niejednym przypadku byłoby to niemożliwe, gdyby nie nasi partnerzy: firmy Play, Sprite, LG, ASUS Republic of Gamers, Twitch, LV BET Zakłady Bukmacherskie, a także ELIGA – mówi Bartosz Wilczek, szef działu esportu. Zaplecze transmisyjne Polskiej Ligi Esportowej składało się z dwóch realizatorów i dwóch wydawców, czterech operatorów kamer w grze i łącznie zaangażowanych 49 osób.

Najpopularniejsza mapa, to zdecydowanie de_train

Wszystkie zespoły w CS-ie spotkały się łącznie w 90 meczach i aż 2360 rundach. Ustrzelono 16 451 fragów (punkty za wyeliminowanie przeciwnika) i rozegrano 997 clutchy. Najmniej lubianą mapą była de_nuke, którą wybrano tylko 4 razy, a najbardziej popularną de_train na nią wskazano 25 razy. Najszybszy mecz trwał mniej niż pół godziny, bo dokładnie 26 minut i 14 sekund, a na rozstrzygnięcie najdłuższego pojedynku czekaliśmy 98 minut i 14 sekund.

Najszybszy First Blood już po 50 sekundach

Najczęściej wybieranym bohaterem w League of Legends był Jarvan IV, którego wskazano aż 29 razy. Do grona najmniej lubianych zapisała się Kalista władająca Włócznią Zemsty, bo została odrzucona 41 razy. Na placu boju poległo 1781 postaci, najdłuższy mecz trwał ponad 55 minut, a najszybszy First Blood można było zobaczyć już po 50 sekundach rozgrywki.

Klasyfikacja końcowa Polskiej Ligi Esportowej (Counter Strike: Global Offensive) oraz nagrody finansowe:

  1. miejsce – Team Kinguin – 54 400 złotych 2. miejsce – Venatores – 23 600 złotych 3. miejsce – AGO Gaming – 16 400 złotych 4. miejsce – PRIDE – 11 200 złotych 5. miejsce – Pompa Team – 6 000 złotych 6. miejsce – SEAL Eesports – 6 000 złotych 7. miejsce – Izako Boars – 4 800 złotych 8. miejsce – tomorrow.gg – 4 800 złotych 9. miejsce – INETKOX – 1 800 złotych 10. miejsce – Check-Point – 0 złotych

Klasyfikacja końcowa Polskiej Ligi Esportowej (League of Legends) oraz nagrody finansowe:

  1. miejsce – Illuminar Gaming – 53 800 złotych 2. miejsce – Team DPD – Team DPD – 22 400 złotych 3. miejsce – Pompa Team – 14 600 złotych 4. miejsce – Sneaky FoxEZ – 7 600 złotych 5. miejsce – AGO Singularity – 4 200 złotych 6. miejsce – Szef+6 – 3 000 złotych 7. miejsce – Digital Paradox – 2 400 złotych 8. miejsce – Team8 – 600 złotych
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.