Duże zmiany w Gmailu – wiadomości będą jak szybkie mobilne strony internetowe

Duże zmiany w Gmailu – wiadomości będą jak szybkie mobilne strony internetowe13.02.2018 16:22

Pisaliśmy już dziś o tym, że w Google ma zamiar wprowadzić nowy sposób prezentowania stron AMP w wynikach wyszukiwania – pojawią się tam duże karty z obrazkami inspirowane znanymi ze Snapchata filmikami Stories. Google właśnie wydało komunikat, który zapowiada, że spore zmiany obejmą także Gmaila.

AMP, czyli Accelerated Mobile Pages to opracowana przez Google (i mocno promowana) specyfikacja mobilnych stron internetowych, która wymuszają na wydawcach stosowanie się do ściśle określonych reguł. Dzięki nim użytkownicy maja otrzymywać szybki i wygodny dostęp do treści, w którym kluczowym aspektem jest skrócenie czasu ładowania się strony i zwiększenie responsywności elementów interaktywnych, np. reakcji na naciśnięcie przycisku. Polega to także na narzuceniu restrykcyjnych ograniczeń w zakresie wyświetlania reklam.

Co wspólnego ma z tym Gmail? Google właśnie udostępniło specyfikację AMP dla maili. Korporacja dostrzegła że wiadomości, szczególnie te rozsyłane przez serwisy internetowe czy media społecznościowe, rozrastają się często do niebotycznych rozmiarów, zabierając pojemność konta i wydłużając czas ładowania. To samo, co od dłuższego czasu realizowane jest w przypadku mobilnych stron internetowych ma spotkać wiadomości, jakie trafiają do Gmaila. Słowem – gruntowna liposukcja według ściśle wyznaczonych przez Wujka Google reguł.

W specyfikacji już teraz znajdziemy dokumentację niezbędnych elementów – przycisków potwierdzających, przeglądarek zdjęć i ofert, integracji z usługami Google. Wszystko to, podobnie jak strony AMP, niezwykle responsywne i okrojone ze wszystkich elementów, które chętnie umieszczaliby wydawcy, przede wszystkich reklam.

Przykład AMP pokazał, że Google jest w stanie wymusić stosowanie się do ustalonych przez siebie standardów przede wszystkim przez nadawanie im priorytetu w wynikach wyszukiwania. Czyżby tak samo miało być z wiadomościami trafiającymi na skrzynkę Gmail? Tutaj także każda wiadomość walczy o uwagę użytkownika, a te, które są szczególnie nachalne mogą być skrupulatnie odfiltrowywanie jako spam. Wygląda na to, że autorzy mailingów czy newsletterów w niedalekiej przyszłość będzie walczyć o uwagę odbiorcy korzystającego z Gmaila tak samo , jak dziś robią to wydawcy serwisów internetowych.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.