Dwustopniowa weryfikacja konta Apple ID nareszcie dostępna też w Polsce

Dwustopniowa weryfikacja konta Apple ID nareszcie dostępna też w Polsce18.07.2014 12:25

Firma Apple, po ponad roku oczekiwania, bez większego rozgłosu wprowadziła możliwość skorzystania z dwustopniowej weryfikacji konta Apple ID do 48 nowych krajów, w tym także do Polski.

Dwustopniowa weryfikacja umożliwia zwiększenie bezpieczeństwa podczas zarządzania kontem Apple ID lub zakupów w iTunes i App Store z nowego urządzenia. Do tej pory jedynym zabezpieczeniem była standardowa nazwa użytkownika Apple ID (którą często był łatwo dający się ustalić adres e-mail potencjalnej ofiary) oraz hasło. Mimo ułatwień takich jak czytnik linii papilarnych w najnowszych iPhone'ach 5S, hasło to musi być wprowadzane przez użytkowników usług Apple dość często, co nie służy stosowaniu długich i skomplikowanych fraz. W efekcie bezpieczeństwo często rozmieniane jest na drobne, byle tylko podnieść wygodę codziennego korzystania z telefonu czy tabletu. Apple co prawda wysyła e-mail z informacją, że dokonano zakupu bądź logowania z nowego urządzenia, ale dopiero po fakcie, gdy może być już za późno na reakcję.

Dzięki dwustopniowej weryfikacji hasło nie jest już jedynym zabezpieczeniem. Po włączeniu tej funkcji przed każdym zakupem w iTunes i App Store na nieznanym urządzeniu, logowaniem do sekcji konta Apple ID z wrażliwymi danymi czy uzyskaniem pomocy technicznej od Apple w kwestii obsługi konta, konieczne będzie podanie czterocyfrowego kodu. Kod ten otrzymamy na wybrane wcześniej, zaufane urządzenie – albo za pośrednictwem wiadomości SMS, albo poprzez komunikat push w usłudze Znajdź mój iPhone. Dodatkowo wygenerowany zostanie 14-cyfrowy klucz odzyskiwania. Pozwoli on na zalogowanie do usługi w przypadku zapomnienia hasła lub utraty zaufanego urządzenia, które mogłoby posłużyć do odczytania kodu. Oczywiście jeśli chcemy, zaufanych urządzeń możemy mieć więcej niż jedno.

Aby włączyć dwustopniową weryfikację wystarczy udać się na stronę Mój Apple ID, wybrać opcję Zarządzaj swoim identyfikatorem Apple ID i zalogować się standardową nazwą użytkownika i hasłem. Następnie w menu Hasło i zabezpieczenia można rozpocząć konfigurację dwustopniowej weryfikacji. W trakcie tego procesu konieczne będzie też zweryfikowanie numeru telefonu. Warto zwrócić uwagę, że w niektórych przypadkach włączenie tej funkcji może być czasowo niemożliwe. Dzieje się tak, gdy dopiero co dokonana została jakaś istotna zmiana na koncie, na przykład zmiana hasła. Jest to dodatkowe zabezpieczenie przed przejęciem konta Apple ID przez inną osobę. Więcej szczegółów na temat dwustopniowej weryfikacji można znaleźć na stronach wsparcia technicznego Apple w języku angielskim. Istnieje też polska wersja tego dokumentu, choć nie została jeszcze zaktualizowana o listę nowych krajów.

Dwustopniowa weryfikacja została wprowadzona w marcu ubiegłego roku, początkowo tylko w kilku krajach. Stosunkowo szybko rozszerzono ją o kolejne państwa, ale i tak do tej pory była dostępna jedynie w 11 krajach świata. Wreszcie, po ponad roku od wprowadzenia tej funkcji, Apple udostępniło ją łącznie w 59 krajach.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.