Dzięki sztucznej inteligencji tania kamerka internetowa zastąpiła Kinecta

Dzięki sztucznej inteligencji tania kamerka internetowa zastąpiła Kinecta30.01.2018 20:44

Na liście powodów, ze względu na które można nie lubićMicrosoftu poczesne miejsce zajmować będzie ubicie Kinecta. Togenialne urządzenie łączyło kamery i wykorzystujący emiterpodczerwieni sensor głębokości, by pozwolić oprogramowaniu naodczytanie ruchów użytkownika w przestrzeni. Jako czujnik ruchu dlakonsol Xbox i Windowsa wygrywało pod każdym względem z prymitywnymPSEye. Jednak z tylko sobie znanych powodów Microsoft w październikuzeszłego roku ostatecznie zakończył swoją przygodę z Kinectem.Czym więc zastąpić Kinecta? Izraelsko-amerykański zespół ma nato ciekawą odpowiedź – byle czym.

Kinect śledził ruch obiektów w przestrzeni za pomocą sztuczkize światłem strukturalnym – promiennik podczerwieni rzutowałprzed kamerą chmurę punktów, których położenia rejestrowałakamera z filtrem podczerwonym. Może nie dorównywało to w precyzjizestawom kamer do filmowego motion trackingu, ale było znacznietańsze i nie wymagało od graczy noszenia obcisłych kombinezonów zprzyczepionymi do nich plastikowymi kuleczkami.

Zbudowane przez izraelskiego badacza AI Drora Ayalona oraznowojorskiego artystę multimedialnego Ora Fleishera rozwiązanie onazwie Skeletron jest jednak jeszcze tańsze niż Kinect. To systemktóry w czasie rzeczywistym przewiduje ruchy stawów i pozycjeludzkiego szkieletu z danych dostarczanych z dowolnego źródławideo, nawet pozyskanego z taniej kamerki internetowej.

Osiągnięcie to możliwe było dzięki wykorzystaniupracy niemieckich informatyków w zakresie zastosowaniakonwolucyjnych sieci neuronowych do wnioskowania o pozycji ciała w3D na podstawie obrazu 2D. Opracowane tam algorytmy zostałyuruchomione na frameworku TensorFlowGoogle’a – a efekt można zobaczyć na poniższym filmie.

Skeletron: Predicting human pose in 3D using any camera

Co szczególnie warte podkreślenia, Skeletron to nie tylkoartystyczna zabawka. Oprogramowanie przesyła dane bezpośrednio dosilnika Unity3D, pozwalając w przyszłości niezależnym producentomna tworzenie własnych, kinectopodobnych gier sportowych czytanecznych, które do działania będą wymagały zwykłej kamerkiinternetowej.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.