Euro, ipla i bajki o przeglądarkach: Cyfrowy Polsat po prostu sprzedał więcej, niż miał

Euro, ipla i bajki o przeglądarkach: Cyfrowy Polsat po prostu sprzedał więcej, niż miał14.06.2016 10:11

Od kilku już dni internauci dość niepochlebnie, a nawetwulgarnie i złośliwie wypowiadają się o świadczonej przezCyfrowy Polsat usłudze streamingu wideo na platformie ipla. Trudnoim się dziwić – telewizja ta reklamowała iplę jako jedynąmożliwość legalnego obejrzenia tegorocznych mistrzostw Europy wInternecie, tymczasem ludzie, którzy dali się skusić i zapłacili99 zł za specjalny pakiet dostępowy, mogą tylko pomstować namierną jakość obrazu. Mimo zapewnień o „sukcesywnymeliminowaniu niedogodności” widać bowiem, że operator kompletniesobie nie radzi. Nic to jednak nie przeszkadza Polsatowi w dalszymnamawianiu do zakupu jego pakietu. Czy możemy już mówić, żeklienci zostali nabici w butelkę?

Według Polsatu, internauci mogą oglądać mecze Euro 2016jedynie na stronie ipla.tv oraz poprzez aplikację mobilną tejplatformy. Oczywiście sami internauci mają na ten temat inne zdanie– z przeprowadzonej wczoraj przez nas w pewnym wrocławskim pubiekrótkiej ankiety wśród zgromadzonych tam kibiców wynika, że niktnie korzysta z oferty Polsatu, sporą popularnością cieszą się zato alternatywne pirackie streamingi, niektóre oferujące nie tylkopłynne 720p (jakość obiecywana przez iplę), ale i płynne 1080p.Nic dziwnego, powiedzmy sobie szczerze: jeśli ktoś kupił sobietelewizor z matrycą 4K, to streaming 720p będzie wyglądał u niegoraczej miernie, nie mówiąc już o niższych rozdzielczościach, wktórych ipla jako tako jeszcze działa.

Pokaz niskiej jakości slajdów w Ipla.tv. (źródło: nasz bloger Januszek, fanpage Ipli na Facebooku)
Pokaz niskiej jakości slajdów w Ipla.tv. (źródło: nasz bloger Januszek, fanpage Ipli na Facebooku)

Administratorzy strony ipli na Facebooku traktują skarżącychsię tam klientów jak niezbyt rozgarniętych. Podającym konkretnedane, opisy problemu użytkownikom wklejają jedną, sztampowąodpowiedź:

Niedogodności, które mogły sporadycznie wystąpić podczasoglądania meczów na niektórych platformach, są sukcesywnieeliminowane. Dokładamy starań, żeby już się nie powtórzyły. Wprzypadku korzystania z przeglądarek zalecamy korzystanie z InternetExplorer (wersja 11), Mozilla Firefox (wersja 44 i nowsze) orazSafari (wersja 9 i nowsze). Na bieżąco monitorujemy ioptymalizujemy systemy, żeby zapewnić Wam jak najlepszą jakośćserwisu i możliwość sprawnego korzystania z usługi.

Co ten pozbawiony technicznego sensu komunikat miałby powiedziećklientom? Ano nic. Bajki o przeglądarkach nie mają tu żadnegoznaczenia, ponieważ transmisja na desktopy i tak jest przecieżodbierana przez aplikację odtwarzacza napisanego na wtyczkęMicrosoft Silverlight. Umierająca technologia, niewspierana (lubbędąca blisko końca wsparcia) w nowoczesnych przeglądarkach, jesttu jedynym dostępnym rozwiązaniem.

Jednak to też nie Silverlight jest tu zasadniczym problemem (coby nie mówić, w teorii w miarę nieźle radzi on sobie zadaptacyjnym streamingiem, dostosowując jakość wideo do możliwościłącza), lecz sama infrastruktura sieciowa Cyfrowego Polsatu, którejw magiczny sposób „monitorowaniem i optymalizowaniem” się nieulepszy.

Zainteresowanie iplą było bowiem nawet czterokrotnie wyższe,niż jest normalnie. Według badania PBI/Gemius w ostatnią sobotęipla.tv miała 433,3 tys. użytkowników i 1,37 mln odsłon, a wniedzielę 473,8 tys. realnych użytkowników i 1,47 mln odsłon.Tydzień wcześniej było to 108,2 tys. użytkowników i 457,5 tys.odsłon w sobotę oraz 129,5 tys. użytkowników i 545,9 tys. odsłonw niedzielę. Można więc powiedzieć, że Cyfrowy Polsat posunąłsię do praktyki oversellingu – sprzedał więcej, niż miał, ateraz nawet nie umie wyjść z tego z twarzą (np. proponując zwrotpieniędzy za zakupione pakiety).

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.