Facebook ciągle w opałach: kolejni reklamodawcy wycofują swoje kampanie

Facebook ciągle w opałach: kolejni reklamodawcy wycofują swoje kampanie27.06.2020 18:25

Kampania "Stop Hate for Profit" nabiera tempa. Kolejni reklamodawcy wycofują swoje kampanie z Facebooka. Po bombach od Verizon i Unilever, nadszedł czas na kolejnego giganta, Coca-colę.

Przypomnijmy, "Stop Hate for Profit" to swoisty manifest przeciwko potentatom rynku społecznościowych, zainicjowany m.in. przez działaczy NAACP (Krajowe Stowarzyszenie na Rzecz Popierania Ludności Kolorowej). Jak twierdzą aktywiści, serwisy takie jak Facebook, Instagram, Twitter czy YouTube stały się siedliskiem nienawiści, a ich włodarze nie robią nic, aby temu przeciwdziałać.

Dlatego namawiają, aby wywrzeć na nich presję poprzez bojkot ze strony reklamodawców. I krucjata ta ewidentnie nabiera tempa.

Blisko 100 firm mówi "do widzenia"

W tej chwili już blisko 100 firm zapowiedziało rezygnację z reklam w mediach społecznościowych, z czego największym echem odbiły się wystąpienia telekomu Verizon i Unilever (właściciel m.in. marek Dove, Axe, Hellmann's, Knorr, Litpon, Rexona i wielu innych). Chodzi o skalę. Jak wynika z oficjalnych danych, ci drudzy - w samym tylko 2020 r. i w obrębie działań w USA - zasilili kasę Facebooka o blisko 12 mln dol.

Teraz w ich ślady idzie The Coca-Cola Company, która – za oficjalnym komunikatem – począwszy od 1 lipca wycofa z serwisów Zuckerberga wszystkie swoje reklamy. W międzyczasie podobną decyzję podjęły też VF Corporation (właściciel m.in. marek odzieżowych Vans oraz The North Face), Honda America czy popularny w Stanach Zjednoczonych producent słodyczy Hershey.

Inwestorzy zaczynają się niepokoić. Samo tylko wycofanie reklam Unilever pociągnęło za sobą spadek wartości akcji Facebooka o 7 proc. Patrząc na model biznesowy, to zrozumiałe. Facebook w 2019 roku osiągnął niemal 70 mld dol. przychodów w reklamach od ponad 8 mln reklamodawców z całego świata. I było to główne źródło przychodów firmy z Menlo Park.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.