Facebook, Instagram i WhatsApp stają się coraz bardziej połączone

Facebook, Instagram i WhatsApp stają się coraz bardziej połączone04.01.2018 23:00

Mark Zuckerberg o tym chyba musi śnić: jedna uniwersalnaplatforma Facebooka dla całej ludzkości. Nawet jeśli ktoś niekorzysta z samego Facebooka, to może skorzysta z WhatsAppa. Jeślinie korzysta z WhatsAppa, to może z Instagrama? Najlepiej jednak, bykorzystał ze wszystkiego, dostarczając cennych danych o sobiemaszynom do obróbki Big Data. Do powiązań Facebooka z WhatsAppem iInstagrama z Facebookiem doszło kolejne powiązanie: Instagrama zWhatsAppem.

W październiku zeszłego roku użytkownicy Instagrama uzyskalimożliwość równoczesnego udostępniania swoich zdjęć czyfilmików zarówno na Instagram Stories, jak i Facebook Stories. Popublikacji te prezentacje wyglądają na Facebooku tak, jakby zostałyutworzone za pośrednictwem Facebook Stories – mają tylko małydopisek że powstały na Instagramie. W ten sposób siećspołecznościowa napędziła prawienieużywaną funkcję Facebooka za pomocą ogromnie popularnegoodpowiednika z Instagrama. Jakoś te miliard dolarów wydane w 2012roku na serwis z obrazkami musi się przecież zwrócić.

O łączeniu profili użytkowników WhatsAppa i Facebookapisaliśmy już niejednokrotnie– serwisowi Zuckerberga dowiedziono, że minął się z prawdątłumacząc regulatorom rynku, że takie łączenie nie będziemożliwe. Oficjalnie dziś przyznaje, że wymienia niektóreinformacje między serwisami, aby podwyższyć jakość usług iwalczyć ze spamem i nadużyciami. Europejskie urzędy ochrony danychosobowych nie traktują tego zbytentuzjastycznie.

A co może wyjść z połączenia Instagrama i WhatsAppa?Brazylijski blog Tecnoblog donosio trwających w tym kraju testach takiej integracji. InstagramStories można teraz opublikować jako status w komunikatorze.Wykorzystano w tym celu mechanizminterakcji z WhatsAppem poprzez androidowe intencje lubodpowiednio skrojone adresy URL. Wygląda to jak na poniższymobrazku:

TechCrunch zdołał uzyskaćpotwierdzenie takiej integracji od rzecznika Facebooka – stwierdziłon: nieustannie testujemy metody ulepszenia doświadczenia naInstagramie i ułatwienia dzielenia chwil z ludźmi, którzy są dlaciebie ważni.

Działania takie nie sąnajwyraźniej jedynymi eksperymentami z zakresu integracji aplikacji.Testowano już m.in. wspólne powiadomienia dla Facebooka, Messengerai Instagrama, czy przyciski uruchamiające komunikację przezWhatsAppa w reklamach na Facebooku. Cel jest chyba jasny, to ma byćjedna platforma, co najwyżej z różnymi interfejsami. Czy jednakużytkownicy nie znudzą się, widząc te same Stories gdzie by nieweszli?

O obiecywanej niezależnościkupionego za 19 mld dolarów WhatsAppa nie ma już nawet co marzyć.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.