Facebook Messenger z dużymi zmianami w interfejsie. To ukłon w stronę Google

Facebook Messenger z dużymi zmianami w interfejsie. To ukłon w stronę Google08.03.2016 11:22

Opublikowana została już nowa wersja komunikatora Messenger, w której główną zmianę stanowi gruntowne odświeżenie interfejsu. Co ciekawe Facebook zdecydował się w końcu przyjąć stylistykę stworzoną i promowaną przez korporację, z którą na wielu polach konkuruje. W rezultacie interfejs Messengera właśnie stał się w pełni zgodny z założeniami Material Design

Już na pierwszy rzut oka widać, że elementy stały się mniejsze, co zwraca szczególnie uwagę na liście konwersacji. Niewykorzystanej przestrzeni jest całkiem sporo, co na pewno zwiększa przejrzystość. Jednocześnie pomniejszenie wielkości czcionki może dla niektórych sprawiać, że nowy widok będzie jednak mniej czytelny.

[1/2]
[2/2]

Górna belka, zgodnie z paletą Material Desing, ma teraz bardziej intensywny kolor, ale jej elementy nie zostały zmienione: znów znalazły się tam kolejno ostatnie rozmowy, grupy, lista dostępnych użytkowników z wcześniejszym podziałem na użytkowników Messengera i pozostałych aktywnych, a następnie ustawienia.Nowym elementem interfejsu jest natomiast znany z aplikacji Google przycisk z plusem w prawym dolny rogu. Po jego kliknięciu użytkownik może wybrać pomiędzy szukaniem rozmów, rozpocząć rozmowę głosową lub po prostu napisać wiadomość do dowolnego adresata.

Liczni użytkownicy Messengera zamiast nowego interfejsu, zapewne chętniej zobaczyliby aktualizacje innych aspektów aplikacji: przede wszystkim optymalizację. Mimo że Messenger od Facebooka wygląda teraz bardzo podobnie do analoga od Google, to stopniowe ujednolicanie interfejsów cieszy oko. Najnowszą wersję komunikatora można już znaleźć w naszej bazie programów.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.