Facebook popularną przeglądarką internetową. Wyniki są niepokojące

Facebook popularną przeglądarką internetową. Wyniki są niepokojące06.08.2018 20:14

Myśląc o rynku mobilnych przeglądarek internetowych, najczęściej zastanawiamy się nad udziałem Google Chrome, Safari i czy Firefox jeszcze żyje na smartfonach. Jednak interesujących danych dostarcza badanie przeprowadzone przez Mixpanel, firmę zajmującą się dostarczaniem usług analitycznych. Wynika z niego, że w USA użytkownicy często korzystają z przeglądarki, która nazywa się… Facebook.

Dane obejmują miliony użytkowników. Według nich, coraz bardziej znaczącą rolę na mobilnych urządzeniach odgrywa Facebook. W wybranych stanach USA, aplikacja Facebooka osiąga wynik na poziomie 13,74 proc. (Waszyngton). W pozostałych wynik ten często wynosi około 10 proc.

Wyniki jak najbardziej mogą być niepokojące. Oznaczają bowiem, że dla wielu użytkowników to Facebook stał się główny źródłem informacji. Nie opierają się oni na ręcznie wyszukanych materiałach, a tylko na treści, która pojawia się na stronie głównej Facebooka. Zanim treść się wyświetli, to z wykorzystaniem algorytmów jest dobierana do konkretnego użytkownika. Oczywiście materiały, które są niezgodne z polityką Facebooka, nie zostaną dostarczone.

Facebook ma ambitny plan walki z fake newsami, ale także z materiałami, które sam uzna za niewłaściwe. Mamy więc do czynienia z zamkniętą klatką, w której to dostępne są tylko materiały, które mogą przedstawiać jedyny, słuszny punkt widzenia.

Popularność Facebooka, jako jedynego źródła informacji, to także problem dla Google. W końcu to treści na Facebook stają się tymi głównymi i znika potrzeba częstego korzystania z wyszukiwarki. Cierpieć mogą także inne usługi, w tym YouTube. Oczywiście niekonieczne Google jest dobrą alternatywą dla Facebooka, bowiem podobnie jak największy serwis społecznościowy, firma także chce agregować wyłącznie treści, które uzna za poprawne i właściwe.

Pewnym pocieszeniem może być fakt, że Facebook wciąż nie stał się główną przeglądarką. Nadal na rynku amerykańskim dominuje mobilna wersja Safari, której średni udział wynosi prawie 60 proc. Wynika to z dużej popularności iOS-a (65,5 proc.). Następna pozycja należy do Google Chrome (32,48 proc.), natomiast Facebook zamyka podium (8,82 proc.).

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.