Facebook rozpoczyna ogólnoświatowe testy reklam w Messengerze

Facebook rozpoczyna ogólnoświatowe testy reklam w Messengerze12.07.2017 10:42
Mariusz Błoński

Nie ma darmowych obiadów, a prawda ta co chwila jest potwierdzana m.in. w świecie IT. Tym razem postanowił przypomnieć o niej Facebook, który po obiecujących wynikach testów w Australii i Tajlandii rozpoczyna ogólnoświatowe testy reklam w Messengerze. Reklamy będą pojawiały się pomiędzy kolejnymi konwersacjamii i tam też miejsce będą mogły wykupić zainteresowane przedsiębiorstwa. Już w od tego miesiąca część użytkowników komunikatora zostanie wyróżniona i weźmie udział we wspomnianych testach.

Firma Zuckerberga poinformowała, że umiejscowienie reklam, jakie zobaczy użytkownik, będzie zależała od liczby konwersacji, fizycznych rozmiarów ekranu jego smartfonu oraz rozdzielczości. Od przyszłego miesiąca zakup reklam w Messengerze będzie stopniowo oferowany klientom z całego świata. Miejsce reklamowe można będzie kupić za pomocą Ads Managera lub Power Editora. Mechanizm dopasowywania reklam w Messengerze będzie działał identycznie, jak działa w Facebooku. Treść reklamy nie będzie zależała od tego, co w komunikatorze napiszemy. Oczywiści nie można wykluczyć, że z czasem Messenger na bieżąco będzie analizował treść naszych konwersacji i serwował adekwatne reklamy.

Reklamy w Messengerze pojawiły się w styczniu, początkowo w formie poziomo przewijanej karuzeli, obecnie są to pojedyncze bloki. Oferowanie w komunikatorze towarów i usług to kolejny pomysł na zarobienie pieniędzy. Facebook cieszył się dotychczas szybkim wzrostem przychodów, jednak powoli firmie kończą się miejsca, w których może umieścić reklamy, więc tempo wzrostu jest zagrożone. Sprzedaż reklam w Messengerze to w tej sytuacji logiczne rozwiązanie.

Z komunikatora korzysta 1,2 miliarda użytkowników, więc Facebook nie mógł nie wykorzystać takiej okazji do zarobienia kolejnych milionów. A firma ma o co walczyć. W III kwartale ubiegłego roku jej średnie przychody z jednego użytkownika wyniosły 4,01 USD. Serwis najwięcej zarabia w USA i Kanadzie, gdzie przychód na użytkownika wyniósł 15,65 USD oraz w Europie (4,72 USD). Nic zatem dziwnego, że chce jak najszybciej wyjść z testami poza Australię i Tajlandię.

Po kliknięciu na reklamę w Messengerze użytkownik może zostać albo przeniesiony na witrynę reklamodawcy lub też może zainicjować w ten sposób rozmowę z przedstawicielem firmy oferującej dany towar lub usługę. W tym drugim przypadku, jako że sami dobrowolnie weszliśmy w interakcje z firmą, zyskuje ona prawo do wysyłania w przyszłości sponsorowanych wiadomości.

Zdaniem Dennisa Yu, analityka specjalizującego się w kwestiach reklamowych Facebooka, reklamy na Messengerze będą pojawiły się stopniowo, jednak należy się spodziewać, że firma wykorzysta wbudowaną technologię umożliwiającą transfer pieniędzy i z czasem z poziomu Messengera będziemy mogli zamawiać towary i dokonywać płatności.

Ci użytkownicy Messengera, którzy chcieliby uniknąć reklam, powinni zainstalować Messengera Lite. Na razie nic nie zapowiada, by reklamy miały w nim zagościć.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.