Facebook testuje nowe strumienie aktualności: równoległe i tematyczne

Facebook testuje nowe strumienie aktualności: równoległe i tematyczne30.12.2015 16:12

Tablica, czy też strumień aktualności, w najpopularniejszym serwisie społecznościowym, od lat stanowi eksperyment na żywym organizmie, niekończący się test, w którym papierek lakmusowy stanowi mniej lub bardziej zdecydowana krytyka ze strony społeczności. Eksperyment wchodzi właśnie w nową fazę, jak dotąd testową, która ma poskutkować uruchomieniem wielu równoległych i tematycznych strumieni aktualności.

Facebook is adding customizable interest-based feeds. A newspaper made up of all the world's newspapers. pic.twitter.com/Ll7pib6Mb5

— Jason Stein (@jasonwstein) grudzień 29, 2015Jeden strumień to za mało?W gronie testerów znalazło się wąskie grono użytkowników, najprawdopodobniej program testowy dotyczy tylko osób korzystających z mobilnej aplikacji Facebooka na systemie Apple’a. W praktyce nowość polega na wyświetlaniu na górnej belce różnych kategorii tematycznych, jak na przykład: podróże, styl, czy najświeższe informacje. Jednocześnie dostępne pozostaną oczywiście dotychczasowe aktualności, które będą prezentowały tylko treści subskrybowane przez użytkownika oraz te, które są mu „sugerowane”.

Oczywiście trudno zakładać, że taka forma aktualności zostanie udostępniona wkrótce szerszemu gronu użytkowników. Ba, odważne byłyby nawet stwierdzenia, ze kiedykolwiek stanie się obowiązującą, zwłaszcza że zbliżone kategorie tematyczne były już testowane w innej formie wcześniej. Pomysł uruchomienia kilku równoległych tematycznych tablic przynosi jednak całkiem sporo informacji o praktycznej realizacji pomysłów na nowości w serwisie, o których pisaliśmy wcześniej.

Szczególnie interesująco w tym kontekście wypada karta Headlines, po której można się spodziewać, że będzie wyświetlać najpopularniejsze aktualności z różnych serwisów. Jest to krok w stronę konkurowania Facebooka z takimi serwisami jak Flipboard, ale przede wszystkim z Twitterem, który uchodzi aktualnie za najszybsze źródło doniesień z całego świata.

[1/2]
[2/2]

Rozwój metodą prób i błędów

Jednocześnie kroki podjęte przez Facebooka są efektem pewnej porażki, jaką serwis odniósł na polu, w który wspomniany Twitter sprawuje się świetnie. Chodzi oczywiście o hasztagi, które w serwisie z niebieskim ptaszkiem dają możliwość skutecznego selekcjonowania prezentowanej tematyki. W przypadku Facebooka, mimo że swojego czasu przedstawiane jako istotne novum, nie odniosły podobnego sukcesu, w dużej mierze ze względu na nieskuteczność oraz niską popularność wśród samych użytkowników.

Trudno zatem nie odnieść wrażenia, że serwis Zuckerberga rozwija swój strumień aktualności nieco na oślep, łapiąc się różnych okazji do konkurowania z wyspecjalizowanymi serwisami. Przyszłość pokaże, na ile pomysł równoległych strumieni aktualności rzeczywiście okaże się narzędziem, które jest w stanie zawalczyć o uznanie i zmianę przyzwyczajeń milionów użytkowników.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.