Facebook usuwa Messengera z mobilnych przeglądarek? Tak, ale bez paniki

Facebook usuwa Messengera z mobilnych przeglądarek? Tak, ale bez paniki06.06.2016 13:10

Oficjalne aplikacje Facebooka, zarówno jeżeli chodzi o tę umożliwiającą przeglądanie samego serwisu, jak i komunikator Messenger, delikatnie mówiąc, nie cieszą się szczególnym uznaniem. Zajmujące setki megabajtów, ociężałe i awaryjne programy mają oczywiście bezpłatne alternatywy, jednak korzystanie z nich zwykle wiąże się z pewnymi ograniczeniami. Dziś wiadomo, że osoby wykorzystujące dotychczas przeglądarkę w celu komunikacji ze znajomymi, będą musiały zmienić przyzwyczajenia.

Mimo że kolejne mobilne komunikatory wyrastają jak grzyby po deszczu, to jednak wciąż popularny pozostaje Messenger. Z oczywistego powodu, jaką jest liczba użytkowników. Nie oznacza to jednak, że jego aplikacja jest szczególnie udana – cierpi na wszystkie bolączki mobilnego oprogramowania wydawanego przez korporację Marka Zuckerberga. Ten jednak chce, by aplikacja była wykorzystywana coraz powszechniej i zdecydował, że z przeglądarkowej wersji serwisu zniknie możliwość wysyłania wiadomości.

Przywykliśmy już do stanu, w którym wiadomości nie można wysłać z aplikacji Facebooka bez zainstalowanego Messengera. Jak jednak donosi TechCrunch, możliwość taka zniknie także z mobilnych przeglądarek internetowych. Jest to dość ważne, gdy w ten sposób, w związku z ociężałością oficjalnej aplikacji, korzystają z Facebooka rzesze użytkowników. Ponadto również w natywnych aplikacjach często wykorzystuje się rysowaną przez systemowy silnik przeglądarki wersję serwisu, przez co korzystanie z komunikatora może być utrudnione.

Istnieje jednak sposób, aby ominąć nałożoną przez Facebooka blokadę, choć nie należy on do najwygodniejszych. Niemniej jeśli użytkownikowi zależy na tym, aby wciąż wysyłać wiadomości do znajomych za pomocą przeglądarki, to wystarczy, aby uruchomił on tryb wyświetlania strony przeznaczony na komputer. Taką możliwość oferują w zasadzie wszystkie wiodące przeglądarki mobilne.

Nie można także zapominać, że komunikator wciąż jest dostępny na stronie messenger.com. W tym przypadku także trzeba przejść do trybu stacjonarnego. Nie ma zatem powodów do obaw, a korzystanie w przeglądarce z Messengera wciąż jest możliwe i nie zapowiada się, aby miało się to w przyszłości zmienić.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.