Firefox dostanie nowe logo, ale płomienne futro nie uratuje lisa

Firefox dostanie nowe logo, ale płomienne futro nie uratuje lisa31.07.2018 15:06

W świecie przeglądarki Firefox ostatnio mnóstwo się dzieje. Po zapowiedzi kolejnych zmian, jak separacja kart w stylu Google Chrome, blokowanie odtwarzania filmów i deweloperskie podróże w czasie, przyszła pora na nowe logo. Mozilla ma już propozycje i czeka na opinie użytkowników.

To nie są ikony przeglądarki, to logo marki Firefox
To nie są ikony przeglądarki, to logo marki Firefox

W planach jest nie tylko przygotowanie nowej ikony dla popularnej przeglądarki, ale zaprojektowanie całego zestawu nowych ikon, które będą wykorzystywane w różnych przedsięwzięciach związanych z marką. Nowa identyfikacja pojawi się też w produktach VR, mobilnych, narzędziu do robienia zrzutów ekranu i udostępnianiu plików.

Poniżej możecie zobaczyć dwa zestawy znaków, które mają reprezentować całą rodzinę produktów marki Firefox. Lis z płonącym ogonem to zdaniem projektantów Mozilli za mało, by objąć tak szerokie portfolio. Trzeba nie tyko skorzystać z nowej kolorystyki, ale też zmienić wzornictwo. Ikony reprezentują dwa podejścia – jedno klasyczne, z uproszczonym płonącym lisem, ale z mniejszym naciskiem na futerko, większym zaś na płomienie. Drugie to powrót do prostej formy i geometryczna reprezentacja lisiej główki, strzałek i popularnych piktogramów. Razem z nimi możemy zobaczyć zestawy powiązanych ikon do wykorzystania w innych wariantach przeglądarki i pozostałych narzędziach.

[1/2]
[2/2]

Na szczęście propozycje projektów są jeszcze daleko od ostatecznej postaci. Niestety kolorystyka wybrana dla głównych ikon Firefoxa jest dość oklepana – podobne barwy znajdziemy w ikonie Instagrama, na tapetach Ubuntu i w wielu aplikacjach mobilnych. Projektanci zapowiadają, że przed nimi jeszcze sporo pracy, a proces będzie podobny do powstawania logo Mozilli i zapewne równie bolesny. Społeczność będzie miała spory wpływ na kierunek rozwoju reprezentacji graficznej marki Firefox, wyrażając opinie na temat propozycji. Mozilla nie przyjmuje niestety propozycji, nie będzie też żadnego głosowania.

Przyszłość Firefoxa nie maluje się w tak optymistycznych barwach, jak proponowana ikona. Popularność przeglądarki na świecie spada z każdym miesiącem (obecnie jest to 5,17% udziału), podczas gry Chrome dąży do monopolu (już ponad 58%), podobny trend obserwujemy wśród odwiedzających dobreprogramy. Zmiana reprezentacji graficznej marki i kopiowanie izolacji kart to za mało, by przekonać szersze grono odbiorców. Jeśli Firefox będzie dalej rozwijany w ten sposób, kto wie, czy nie dostaniemy „eksperymentalnej” wersji z Blinkiem.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.