Gmail ma 1,8 mld użytkowników. Nie każdy z nich zna te funkcje

Gmail ma 1,8 mld użytkowników. Nie każdy z nich zna te funkcje17.02.2023 13:32
Siedem funkcji Gmaila, które warto znać
Źródło zdjęć: © Getty Images | SOPA Images

Gmail ma 1,8 mld aktywnych użytkowników na całym świecie. Jednak tylko nieliczni wiedzą, jak efektywnie korzystać z najpopularniejszej platformy do wysyłania e-maili. Te siedem funkcji warto poznać, by wykorzystać w pełni jego potencjał.

W maju 2015 r. Gmail miał zaledwie 900 milionów użytkowników. Liczba ta wzrosła do 1 miliarda w lutym 2016 r. Natomiast w październiku 2018 r. Gmail miał już 1,5 miliarda użytkowników. Dziś ich liczba wynosi 1,8 miliarda. Dzięki temu Gmail uzyskał miano usługi e-mail z największą liczbą użytkowników na całym świecie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Mimo jego ogromnej popularności, tylko nieliczni znają wszystkie funkcje Gmaila, które ułatwiają zarządzanie pocztą elektroniczną. Łapcie siedem funkcji, które przydadzą się w dalszych doświadczeniach ze skrzynką giganta.

1. Pozbądź się promocyjnych e-maili:

  • Otwórz Gmaila.
  • Otwórz promocyjną wiadomość e-mail, którą chcesz usunąć.
  • Kliknij 3 pionowe kropki w prawym górnym rogu wiadomości e-mail.
  • Wybierz "Zablokuj [nazwa nadawcy]" z menu rozwijanego.
  • Kliknij "Blokuj" w wyskakującym oknie.
  • Aby usunąć wszystkie promocyjne wiadomości e-mail, przejdź do zakładki "Promocje", wybierz wszystkie wiadomości i usuń je. Aby zapobiec przyszłym e-mailom, zrezygnuj z subskrypcji, anulując ją na dole wiadomości.

2. Cofnij wysłaną właśnie wiadomość e-mail:

  • Otwórz folder "Wysłane".
  • Znajdź wiadomość e-mail, którą chcesz wycofać i otwórz ją.
  • Kliknij na 3 pionowe kropki w prawym górnym rogu wiadomości e-mail.
  • Wybierz "Cofnij" z menu rozwijanego.
  • Edytuj wiadomość e-mail w folderze roboczym przed ponownym wysłaniem.
  • Upewnij się, że funkcja "Cofnij wysyłanie" jest włączona w ustawieniach przed jej użyciem: Ustawienia > Ogólne > Włącz opcję Cofnij wysyłanie (z opóźnieniem 5/10/20/30 sekund).

3. Wyślij poufną wiadomość e-mail:

  • Otwórz Gmaila,
  • Kliknij "Utwórz",
  • Wprowadź odbiorcę, temat i treść,
  • Obok przycisku "Wyślij" kliknij ikonę blokady,
  • Ustaw datę wygaśnięcia i kod dostępu, aby odbiorca mógł ją otworzyć,
  • Kliknij przycisk "Wyślij", aby wysłać wiadomość e-mail.

4. Wyślij e-mail z opóźnieniem:

Chcesz, aby wyglądało to tak, jakbyś był przy biurku o 8:00? Teraz możesz to zrobić:

  • Kliknij strzałkę w dół obok "Wyślij",
  • Wybierz "Zaplanuj wysłanie",
  • Wybierz datę i godzinę, w której ma zostać wysłana wiadomość.

5. Przygotuj swoje odpowiedzi:

Masz dość wpisywania tych samych odpowiedzi raz po raz? Już nie musisz tego robić.

  • Wejdź w Ustawieniach > Zaawansowane > Włącz szablony,
  • Przygotuj swojego maila,
  • Kliknij 3 kropki,
  • Zapisz jako szablon,
  • Następnym razem użyj tego szablonu, aby zaoszczędzić sobie czasu.

6. Odłóż wiadomość e-mail:

Masz maila, którym nie musisz się teraz zajmować? Ustaw przypomnienie na później.

  • Kliknij na ikonę zegara po prawej stronie,
  • Wybierz, na jak długo chcesz odłożyć wiadomość,
  • W tym dniu pojawi się on ponownie w skrzynce odbiorczej.

7. Ignoruj irytujące rozmowy grupowe:

Denerwuje cię wątek, w którym wszyscy ciągle używają "odpowiedz wszystkim"? Wycisz go, aby przestał cię rozpraszać.

  • Otwórz wiadomość e-mail,
  • Kliknij 3 kropki na górze,
  • Kliknij wyciszenie,
  • Przyszłe odpowiedzi zostaną zarchiwizowane (ale nadal możesz je znaleźć w razie potrzeby).

Konrad Siwik, dziennikarz dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.