Google Allo już w naszej bazie. Czy ten inteligentny komunikator zastąpi nam w końcu SMS-y?

Google Allo już w naszej bazie. Czy ten inteligentny komunikator zastąpi nam w końcu SMS-y?21.09.2016 11:57

Wydany ponad miesiąc temu komunikator Duo udał się Googlecałkiem dobrze – upraszczającwideorozmowy do granic możliwości, zapewnił jednocześnie niezłąjakość komunikacji. Towarzyszyć mu miał Allo, narzędzie doobsługi wiadomości, jednak Google się nieco spóźniło iprezentuje je dopiero dziś. Już teraz można powiedzieć: firma zMountain View ma swojego WhatsAppa, a nie jakieś kolejne mutacjeHangoutsów.

W sklepie Play Allo może nie być jeszcze dostępne, możeciejednak pobrać je w wersji na Androida z naszej bazy oprogramowania,gdzie znajduje się przetestowany antywirusem plik APK (zakładka Wszystkie wersje). Warto tozrobić, ponieważ Allo jest jednym z najciekawszych debiutów natłocznym rynku komunikatorów tekstowych.

Korzystanie z Allo nie wymaga zakładania żadnego konta,komunikator zostaje spięty z numerem telefonu. Po uruchomieniunależy jeszcze zrobić fotkę swojej facjaty i wpisać imię, jakimchcemy się przedstawiać. Na liście kontaktów natychmiast pojawiąsię te osoby, które już wcześniej korzystały z Hangoutsa ipodały Google swój numer. Pozostałe osoby z listy kontaktówmożemy zaprosić do sięgnięcia po Allo – rozesłane zostaną donich SMS-y z linkiem do pobrania aplikacji.

Rozmowa z Asystentem
Rozmowa z Asystentem

Główną atrakcją komunikatora ma być Asystent Google, sztucznainteligencja radząca sobie podobno z rozumieniem języka naturalnegoi służąca pomocą w różnych codziennych sprawach. Działa ona woddzielnej rozmowie czatu, krótki samouczek pokaże nam, jak z tegokorzystać – ale szczerze mówiąc, to nie spodziewajcie się pókico zbyt wiele. Klasycznie zapytaliśmy Asystenta o miejsce narodzinBarracka Obamy, zaczął coś opowiadać o Kapiolani Medical Center,zapytaliśmy, gdzie tu pójść na kawę – wysłał nas do pubu, wktórym kawy ostentacyjnie nie serwują, a jedynie piwo. Pomimo tychżartów trzeba powiedzieć, że jest dobrze, uzupełniony oodpowiednią bazę wiedzy, dojrzalszy Asystent powinien okazać sięnaprawdę przydatny.

Pozostałe aspekty komunikatora nie wybijają się niczym ponadkonkurencję, poza tym, że to wszystko naprawdę płynnie działa.Oprócz normalnych rozmów z obsługą popularnych fraz, naklejkami iemoji, mamy do dyspozycji tryb rozmów incognito, w którym rozmowybędą szyfrowane i znikną z urządzenia po wyznaczonym przezrozpoczynającego rozmowę czasie.

Szyfrowany, efemeryczny czat w Allo
Szyfrowany, efemeryczny czat w Allo

Jedno pytanie wszystkich zastanawia: co z SMS-ami? Odpowiedź jestskomplikowana. To nie jest idealny klient SMS-ów, przynajmniejobecnie nie jest. Gdy na odbiorcę wiadomości wybierzemy osobę niemającą Allo, zostanie ona wysłana jako SMS – tyle że napoczątku wklejony będzie link do pobrania komunikatora. Można linkręcznie usunąć, ale niestety opcji spamowania linkami wyłączyćsię nie da. Na pewno za to wiadomość zostanie przesłana z naszegonumeru telefonu, a nie przez jakąś obcą bramkę SMS-ową. Tak samoteż nie można ustawić Allo jako domyślnego klienta SMS-ów.

Ale cóż, jeśli za rok czy dwa większość smartfonów zAndroidem będzie sprzedawana z preinstalowanymi Allo i Duo, aużytkownicy iPhone’ów będą mogli te aplikacje sobie pobrać zAppStore, to kto będzie chciał wysyłać jeszcze SMS-y do tegojednego procenta użytkowników smartfonów z niszowymi systemami?

Google Allo znajdziecie w naszej bazie oprogramowania na Androida (pliki APK w zakładce Wszystkie wersje), niebawem będzie dostępna wersja na iOS-a.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.