Google będzie walczyć o AdMoba

Google będzie walczyć o AdMoba19.05.2010 13:34

Google przygotowuje się do walki z amerykańskimi urzędnikami o zakupioną wcześniej platformę reklam mobilnych AdMob. Wypowiada się również na temat swojego konkurenta - firmy Apple.

Na początku maja Federalna Komisja Handlu (FCC) zadecydowała, że przyjrzy się zakupowi firmy AdMob przez firmę Google. Niewielka spółka zajmująca się reklamą dla telefonów komórkowych została nabyta w 2009 r. za rekordową sumę 750 mln dolarów. Komisja zajmie się także iAd - usługą rozwijaną przez firmę Apple. Obie platformy mają wprowadzić reklamy na rynek smartfonów, który - jak prognozują analitycy - może przynieść już wkrótce ogromne dochody. Agencja Reuters podaje, że zakup AdMoba został uznany przez szefa Google, Erica Schmidta, za bardzo strategiczny. Dlatego firma chce walczyć o uznanie transakcji przez FCC za zgodną z prawem. Decyzja Komisji zapadnie najprawdopodobniej w ciągu kilku najbliższych tygodni.

Jednocześnie Schmidt przyznał, że po wejściu jego spółki na rynek smartfonów, stosunki z największym konkurentem - firmą Apple - uległy znacznemu pogorszeniu. Byłoby lepiej gdyby zakup AdMoba został zatwierdzony, żeby zobaczyć czy Google może wprowadzić więcej konkurencji na rynek zdominowany przez platformę iPhone - powiedział Schmidt. Szef firmy z Mountain View jeszcze w zeszłym roku należał do zarządu firmy Apple, jednak odszedł kiedy rozpoczęła się konkurencja związana z rynkiem smartfonów. Obecnie stosunki między obiema firmami są dość napięte. Steve Jobs z Apple skrytykował w lutym konkurenta za telefon Nexus One. Schmidt nie pozostał dłużny, nazywając niedopuszczenie Flasha do App Store dyskryminacją wymierzoną przeciwko partnerom. Sytuacja w najbliższym czasie raczej nie ulegnie zmianie. Relacje będą nadal skomplikowane - powiedział Schmidt.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.